Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rowerowa Warszawa. ZDM kończy Marszałkowską i przechodzi na Andersa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Rowerowa Warszawa. ZDM kończy Marszałkowską i przechodzi na Andersa
fot. ZDM Warszawa
W tej chwili kończy się inwestycja związana z budową drogi rowerowej i zazielenianiem Marszałkowskiej od Królewskiej do pl. Bankowego. Teraz drogowcy zapowiadają kolejny krok – prace wzdłuż Andersa.

Prace przy przebudowie północnego odcinka Marszałkowskiej zakończyły się w zeszłym tygodniu. – Mieliśmy trzy pasy ruchu, teraz mamy przekrój po dwa pasy ruchu. Na trzecim pasie pojawiła się zieleń, a tam, gdzie stały samochody – droga rowerowa. Miał być koniec świata, a – tak jak zapowiadaliśmy – ulica nie ma prawa się zakorkować, gdyż wjazd na pl. Bankowy i tak miał dwa pasy ruchu – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. – Kolejkowanie samochodów na skrzyżowaniu z Królewską jest dokładnie takie samo. Zmiana organizacji ruchu nie spowodowała pogorszenia sytuacji – dodaje Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Miłą odmianą są zwłaszcza drzewa. – Posadziliśmy ponad 60 drzew, z czego 10 na pl. Bankowym – i mam nadzieję, że nie jest to nasze ostatnie słowo – mówi Puchalski.

Teraz drogowcy zapowiadają kolejny krok – czyli inwestycję wzdłuż Andersa od Dworca Gdańskiego do Nowolipek. – To najbardziej skomplikowany i kosztowny etap, właśnie ogłaszamy przetarg – mówi Puchalski. Inwestycja zakłada dwukierunkową drogę rowerową po zachodniej stronie, komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach ze Stawkami i Anielewicza, a także połączenie z drogami rowerowymi na wiadukcie nad Słomińskiego, na Nowolipkach, Świetojerskiej i Anielewicza. Dodatkowo zakres prac obejmuje pasy rowerowe w Bonifraterskiej od Międzyparkowej do Świętojerskiej, drogę rowerową po wschodniej stronie Andersa (Świętojerska – Długa), po północnej stronie Muranowskiej (Andersa – Świętojerska), rozpłytowanie Świętojerskiej i przebudowę sygnalizacji świetlnych. Prace są zapowiadane na lata 2024-2025. – Zamówienie jest w formule projektuj i buduj, ale część prac będzie można zacząć już po podpisaniu umowy – dodaje dyrektor.

Drugi etap będzie obejmował odcinek Andersa od Nowolipek do pl. Bankowego. Droga rowerowa zostanie przeprowadzona przez skrzyżowanie z ul. Nowolipki, parking Komendy Stołecznej Policji, skwer przy kinie Muranów i skrzyżowanie z al. „Solidarności”. Dokumentacja jest w trakcie przygotowania. Prace również mają zostać przeprowadzone w latach 2024-25.

Trzeci etap będzie obejmować Mickiewicza od Dworca Gdańskiego. Przewidziano dwukierunkową drogę rowerową po zachodniej stronie, wraz z połączeniem z placem Inwalidów. Wariant minimum zakłada połączenie z ul. Krasińskiego, a maksimum – komplet przejazdów na pl. Wilsona. Projekt jest w trakcie przygotowania przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym. Drogowcy współpracują z Biurem Architektury o Planowania Przestrzennego – zwłaszcza w zakresie pl. Wilsona.

W 2024 r. może ruszyć inwestycja w ciągu al. „Solidarności” i Leszna – od al. Jana Pawła II do Okopowej. Przewidziano dwukierunkową drogę rowerową po północnej stornie, remont chodników i nowe drzewa. Obecnie trwa projektowanie. W następnej kolejności do realizacji przewidziano odcinek od al. Jana Pawła II do pl. Bankowego.

Przy okazji pojawił się temat przebudowy samego pl. Bankowego, którego dużą część zajmuje parking naziemny. – Założenie jest takie, że przebudowa tego placu, jak i pobliskiego Teatralnego będzie następować równolegle z budowa parkingów podziemnych. Realizacja obu placów nie spowoduje więc zmiany liczby miejsc postojowych – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Pojawiła się jednak jedna niewiadoma związania z pl. Teatralnym – parking ma być zrealizowany w ramach inwestycji odbudowy Pałacu Saskiego, a spółka chce taki parking zrealizować pod pl. Piłsudskiego, co może spowodować zmianę założeń dla pl. Teatralnego (miasto uznaje jednak, że korzystniejsze jest ulokowanie parkingu pod pl. Teatralnym, a nie Piłsudskiego).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będzie droga rowerowa Kołobrzeg – Dygowo – Pyszka

Mobilność

Będzie droga rowerowa Kołobrzeg – Dygowo – Pyszka

Redakcja/inf. pras. 12 lutego 2023

Pięciokilometrowa droga rowerowa połączy Ustronie Morskie z Dygowem

Przestrzeń

Wrocław. Budowa drogi rowerowej na pl. Jana Pawła II na finiszu

Komunikacja

Gdańsk. Droga rowerowa połączy Śródmieście z Nowym Portem

Komunikacja

Łódź: DDR na Księży Młyn – będzie ponowny przetarg

Mobilność

Zobacz również:

Będzie droga rowerowa Kołobrzeg – Dygowo – Pyszka

Mobilność

Będzie droga rowerowa Kołobrzeg – Dygowo – Pyszka

Redakcja/inf. pras. 12 lutego 2023

Pięciokilometrowa droga rowerowa połączy Ustronie Morskie z Dygowem

Przestrzeń

Wrocław. Budowa drogi rowerowej na pl. Jana Pawła II na finiszu

Komunikacja

Gdańsk. Droga rowerowa połączy Śródmieście z Nowym Portem

Komunikacja

Łódź: DDR na Księży Młyn – będzie ponowny przetarg

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5