Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rowerowa trasa wokół Wielkich Jezior Mazurskich coraz bliżej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Rowerowa trasa wokół Wielkich Jezior Mazurskich coraz bliżej
fot. MJ
Projekt Mazurskiej Pętli Rowerowej wkracza w kolejny etap. Trwa właśnie postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy na opracowanie projektu. W zamierzeniach inwestycji rowerzyści mają zyskać urokliwą trasę wokół wielkich Jezior Mazurskich. Trasa ma mieć ok. 300 km oraz przebiegać przez 12 gmin.

Mazurska Pętla Rowerowa to projekt nadzorowany przez Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020. W założeniach ma to być 301 kilometrów głównego szlaku rowerowego oraz kolejnych 500 km w ramach około 20 lokalnych tras rowerowych. Dodatkowo całość Pętli ma zostać jednolicie oznakowana, wyposażona w miejsca do odpoczynku, miejsca widokowe czy wypożyczalnie sprzętu. Jednym z założeń projektu jest również stworzenie jednolitego systemu informacji turystycznej oraz jednolitej promocji szlaku.

Teraz trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację projektowo – kosztorysową budowy ścieżek rowerowych o długości około 301 km. Zadanie to o nazwie Mazurska Pętla Rowerowa podzielono na trzy odrębne części. Dla każdego z nich wykonawca będzie musiał ubiegać się o uzyskanie odpowiednich decyzji administracyjnych pozwalających na wykonanie inwestycji. Szacuje się, że całkowity koszt opracowania dokumentacji dla wszystkich części to ok. 1,5 mln zł brutto. Oferenci nie mogą jednak brać udziału w więcej niż dwóch zadaniach.

Północno-wschodni trakt


Część pierwsza dotyczy budowy ścieżki rowerowej na terenie gmin Węgorzewo, Pozezdrze, Giżycko, Miasto Giżycko i Miłki. Nazwano tę część północno-wschodnim Traktem Rowerowym Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Ścieżka przebiegać będzie przez miejscowości: Sterławki Małe – Doba – Radzieje – Przystań/Mamerki – Węgorzewo – Ogonki – Pozezdrze – Perkunowo – Giżycko – Wilkasy – Bogaczewo – Kanał Kula – Rydzewo – Marcinowa Wola. W sumie ma powstać 115,677 km głównej trasy, wraz z 3 km łącznikami do miejsca obsługi rowerzystów i wież widokowych.

Ponad 18 kilometrów ma stanowić dwukierunkowa wydzielona ścieżka rowerowa o nawierzchni asfaltowej szerokości 2,5 m, czyli najwyższej klasie A1. Nawierzchnia szutrowa o szerokości 2,5 m ma stanowić ponad 7 km, resztę traktu tworzyć będzie zaadaptowany chodnik, który po pracach będzie podzielony na część pieszą i rowerową oraz zmodernizowane ogólnodostępne – wykorzystywane obecnie przez rowerzystów – drogi szutrowe i gruntowe w pasie szerokości maksymalnie do 1,5 m.
Gotowy projekt ma powstać do 21 sierpnia 2017 roku. Szacowany koszt obliczono na 598 tys. zł brutto.

Południowo-wschodni trakt

Część druga ścieżki rowerowej nazwano południowo-wschodnim Traktem Rowerowym Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Zostanie on zlokalizowany w granicach administracyjnych gmin Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida. Przebiegał będzie przez miejscowości: Cierzpięty – Okartowo – Karwik – Pisz – Wiartel – Karwica – Krzyże – Ruciane-Nida – Iznota.

Długość południowo-wschodniego traktu to 91,3 km, z czego główna trasa to 90,466 km, zaś resztę stanowi łącznik do wież widokowych i miejsca obsługi rowerzystów. Podobnie jak w pierwszej części, dużą część traktu ma stanowić dwukierunkowa wydzielona ścieżka rowerowa o nawierzchni asfaltowej o szer. 2,5 m, czyli klasie A1 – 25 km. Oznakowanie już trasy stanowią 36 km, zaś adaptacja chodników lub modernizacja dróg gruntowych to ok. 30 km. Gotowy projekt ma powstać do 21 sierpnia. Koszt obliczono na 509,8 tys. zł brutto.

Zachodni trakt

Część trzecia dotyczy opracowania projektu zachodniego Traktu Rowerowego Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Zostanie on zlokalizowany w granicach administracyjnych gmin Mikołajki, Mrągowo, Miasto Mrągowo, Ryn i przebiegał będzie przez miejscowości
Mikołajki – Stare Sady – Jora Wielka –Notyst– Ryn/Pętla Mrągowska: Jora Wielka – Użranki – Kosewo – Mrągowo – Młynowo – Ryn – Orło.

Długośc zachodniego traktu to 91,316 km, z czego główna trasa to 88,484 km, zaś resztę stanowi łącznik do wież widokowych i miejsca obsługi rowerzystów. 11 km stanowić ma ścieżka klasy kategorii A1. Kolejne 3 km to kategorie A2 i A3 lub A5. Będą to zatem drogi węższe lub o innej nawierzchni, jak kostka betonowa lub nawierzchnia szutrowa. Ponad 30 km ścieżki powstanie ze zmodernizowania dróg gruntowych, zaś 43 km będą to dołączone już obecne oznaczone trasy. Gotowy projekt ma powstać do 21 sierpnia. Koszt obliczono na 354,5 tys. zł brutto.

Składanie ofert w przetargu trwa do 20 lutego 2017 roku. Zamawiający weźmie pod uwagę cenę, co stanowi 60% kryterium wyboru oraz doświadczenie zawodowe kadry projektującej – 40%. Planowana inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury na lata 2014 – 2020, a koszt całkowity przedsięwzięcia jest oszacowany na 51 mln zł z czego 40,8 mln zł (80%) ma stanowić dofinansowanie z UE.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przestrzeń

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przemysław Farsewicz 22 kwietnia 2023

Gdańsk: Rowerowy górny taras. Podpisano umowę na projekt

Przestrzeń

Rowerem przez Pomorze Zachodnie: Super wiaty powstaną w Wicku i Lubiewie

Przestrzeń

Norwegia. Otwarto półkilometrowy barwny tunel rowerowy

Przestrzeń

Norwegia. Otwarto półkilometrowy barwny tunel rowerowy

Przemysław Farsewicz 23 września 2022

Zobacz również:

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przestrzeń

W Norwegii otwarto najdłuższy na świecie tunel rowerowy

Przemysław Farsewicz 22 kwietnia 2023

Gdańsk: Rowerowy górny taras. Podpisano umowę na projekt

Przestrzeń

Rowerem przez Pomorze Zachodnie: Super wiaty powstaną w Wicku i Lubiewie

Przestrzeń

Norwegia. Otwarto półkilometrowy barwny tunel rowerowy

Przestrzeń

Norwegia. Otwarto półkilometrowy barwny tunel rowerowy

Przemysław Farsewicz 23 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5