Partnerzy serwisu:
Mobilność

Wielka Brytania na wstecznym w sprawie zrównoważonej mobilności. W obronie kierowców

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Wielka Brytania na wstecznym w sprawie zrównoważonej mobilności. W obronie kierowców
fot. Mariordo (Mario Roberto Durán Ortiz), CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Premier Wielkiej Brytanii, Rishi Sunak, zapowiedział zawrócenie kraju z dotychczasowej ścieżki zmierzającej do zrównoważonej mobilności. Zdaniem premiera kierowcy byli dotychczas dyskryminowani i atakowani przez strefy czystego transportu i tempo 30. Zapowiedziano szereg udogodnień dla samochodów i zmniejszenie kompetencji gmin m.in. w kwestii ustanawiania stref ograniczonej prędkości.

Rishi Sunak, premier Wielkiej Brytanii, zobowiązał się położyć kres „restrykcjom wobec samochodów”. Przedstawił szereg pomysłów mających na celu priorytetowe traktowanie potrzeb kierowców, co miałoby się odbyć kosztem innych użytkowników dróg, takich jak pasażerowie autobusów, rowerzystów i pieszych. – Jesteśmy narodem kierowców. Większość z nas na co dzień korzysta z samochodu, a dla wielu życie bez samochodu byłoby trudne. Jednak zbyt często kierowcy czują się atakowani. Dziś to się zmienia wraz z długoterminowym planem poprawy komfortu jazdy kierowców – zapowiedział na Twitterze premier Sunak.

W planie tym przedstawiono przede wszystkim ograniczenia we wprowadzaniu ograniczeń prędkości do 30 km/h (20 mil na godz.). Zapowiedziano przegląd wytycznych, aby zapobiec powszechnemu stosowaniu stref o ograniczonej prędkości w obszarach, w których nie jest to właściwe. Plany zakładają również powstrzymanie samorządów od wdrażania tzw. „miast 15-minutowych”. Konieczne mają być konsultacje, które pozwolą zapobiec programom, które agresywnie ograniczają swobodę poruszania się samochodem.

Zapowiedziano również, że kierowcy w całym kraju będą mogli skorzystać z nowej technologii upraszczającej płatności za parkowanie. Rozpocznie się pilotaż krajowej platformy parkingowej, by kierowcy mogli płacić za pomocą tylko jednej aplikacji. Ograniczone miałyby zostać możliwości lokalnych władz „do nadgorliwego egzekwowania przepisów ruchu drogowego i generowania dużych dochodów z tytułu wykroczeń drogowych”. Mowa tutaj przede wszystkim o stosowaniu fotoradarów.

Pod hasłem ułatwienia życia kierowcom i poprawy płynności ruchu, Departament Transportu ma opracować wytyczne, aby zapewnić, że pasy dla autobusów będą działać tylko wtedy, gdy będzie to konieczne. Rozpocząć ma się także analiza w sprawie możliwości korzystania przez motocykle z pasów dla autobusów. Aby pomóc w zmniejszeniu zatorów komunikacyjnych, jeszcze w tym roku samorządy otrzymają 70 milionów funtów – w ramach 3 różnych programów – których celem ma być inwestowanie w poprawę sygnalizacji świetlnej, tworzenia zielonych fal oraz w montaż ITS co ma zoptymalizować przepływ ruchu w centrach miast.

Wśród haseł pojawia się także wsparcie dla zeroemisyjności na drogach. Zapowiedziano przyspieszenie powstawania punktów do ładowania pojazdów elektrycznych. Zapewnione ma być także wsparcie dla szkół w zakresie instalowania takich punktów. Rozszerzona ma być kwalifikowalność dotacji na instalowanie ładowarek elektrycznych. Rząd zapowiada także współpracę z przemysłem „w celu obalenia mitów dotyczących pojazdów elektrycznych”.

Jak deklarują urzędnicy, środki te stanowią realizację zobowiązania rządu do „wspierania rodzin i rozwoju gospodarki poprzez ułatwianie prowadzenia pojazdów 50 milionom posiadaczy prawa jazdy w Wielkiej Brytanii”. Chociaż znaczna część planu ma obecnie charakter konsultacji, oznacza on wyraźną zmianę w polityce transportowej kraju, sprzeczną z wysiłkami podejmowanymi przez ostatnie rządy Wielkiej Brytanii, które próbowały zmniejszyć ruch samochodowy poprzez zwiększanie atrakcyjności innych rodzajów transportu.

Obecnie w Anglii prawie co piąty przejazd na dystansie poniżej mili (ok. 1,6 km) odbywa się przy wykorzystaniu pojazdu silnikowego. Z kolei aż w dwóch trzecich na dystansie do 5 mil (8 km).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKM Południe: Kolej, która przekształci miasto

Przestrzeń

PKM Południe: Kolej, która przekształci miasto

Roman Czubiński 23 września 2023

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

Zobacz również:

Bytom: Dworcowa po rewitalizacji. Nowe zasady wjazdu na deptak

Przestrzeń

Bytom: Dworcowa po rewitalizacji. Nowe zasady wjazdu na deptak

inf. pras. UM Bytom 16 października 2023

Singapur. Koszty posiadania samochodu gwałtownie rosną

Prawo & Finanse

Singapur. Koszty posiadania samochodu gwałtownie rosną

Przemysław Farsewicz 14 października 2023

Prof. Tomanek: Transport zbiorowy to nie wszystko

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

PKM Południe: Kolej, która przekształci miasto

Przestrzeń

PKM Południe: Kolej, która przekształci miasto

Roman Czubiński 23 września 2023

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

Zobacz również:

Bytom: Dworcowa po rewitalizacji. Nowe zasady wjazdu na deptak

Przestrzeń

Bytom: Dworcowa po rewitalizacji. Nowe zasady wjazdu na deptak

inf. pras. UM Bytom 16 października 2023

Singapur. Koszty posiadania samochodu gwałtownie rosną

Prawo & Finanse

Singapur. Koszty posiadania samochodu gwałtownie rosną

Przemysław Farsewicz 14 października 2023

Prof. Tomanek: Transport zbiorowy to nie wszystko

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5