Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wejścia na czterech stacjach metra do remontu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wejścia na czterech stacjach metra do remontu
fot. Godai, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Wejścia na czterech stacjach metra na Ursynowie przejdą remont. Po dwudziestu latach eksploatacji uwidocznił się problem uszkodzonych i odpadających okładzin kamiennych. To nie koniec zaplanowanych na ten rok działań remontowych i konserwacyjnych przy wejściach do metra.

Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi przetarg na wzmocnienie i wymianę okładzin kamiennych na czterech ursynowskich stacjach: Imielin, Stokłosy, Ursynów i Służew. – Początkowo zaobserwowaliśmy problemy z okładzinami kamiennymi na stacjach Imielin (podczas budowy windy okazało się, że okładziny były odspojone od ściany konstrukcyjnej) i Stokłosy (odklejenie okładzin od ściany). W efekcie – w uzgodnieniu z Metrem Warszawskim – zleciliśmy przegląd stacji na południowym odcinku M1. Wyniki ekspertyzy były podstawą do podjęcia decyzji o przeprowadzeniu prac naprawczych – mówi Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM.

Na zewnątrz stacji zastosowano piaskowiec typu Brenna w formie „łupanek”, czyli płyt kamiennych o naturalnym przełomie o szerokości 15 cm i 23 cm. Układają się one w kamienną mozaikę. Zgodnie z oryginalną dokumentacją powinny one być przymocowane za pomocą bolców ze stali nierdzewnej kotwionych do metalowej siatki. Podczas ekspertyzy stwierdzono jednak istotne odstępstwa od projektu. Okazało się, bolców ze stali nierdzewnej, jak i ramek brakuje. W czasie prowadzonych oględzin stwierdzono trwałe uszkodzenia okładzin kamiennych w postaci ubytków, pęknięć, odchyleń od pionu oraz korozji.

Jak czytamy w dokumentacji, również nowe nakrywy ze zeszlifowanego kamienia, ułożone na górze murków i wejść, przyczyniły się do zaistnienia części problemów. – Uszkodzenia okładzin kamiennych są wynikiem ponad 20-letniej eksploatacji odcinka południowego M1, a nie wymiany nakryw kamiennych. To właśnie stare nakrywy z mocno zdegradowanego piaskowca nie zapewniały należytej szczelności przed przenikaniem wilgoci i wody opadowej do zaprawy mocującej okładziny kamienne i były jedną z przyczyn jej odspoinowania – zapewnia jednak Magdalena Potocka.

Eksperci zalecili demontaż uszkodzonych i grożących odpadnięciem płyt, a następnie renowację dylatacji ścian żelbetowych. Pozostawione okładziny miałby zostać poddane remontowi i czyszczeniu. Natomiast w miejscu zdjętych płyt miałyby się pojawić nowe, odtworzone. Wszystkie okładziny powinny zostać zabezpieczone przed korozją, ponadto przewiduje się uszczelnienie nakryw, jak i przestrzeni między gruntem a ścianą.

Oferty w przetargu, podzielonym na dwie części można składać do 7 kwietnia. O wyborze decydują cena (80%) oraz okres rękojmi (20%). Termin realizacji zamówienia określono na trzy miesiące od momentu podpisania umowy. – Ograniczenia w funkcjonowaniu stacji będą polegały na wyłączeniu z użytkowania fragmentów wyjść ze stacji. Nie przewidujemy całkowitych zamknięć głowic – zaznacza Potocka.

To nie koniec remontów przy wejściach do metra. W tym roku planowane są budowa dwóch wind na głowicy południowej stacji A4 Stokłosy, wymiana okładzin z gresu na stacji A19 Marymont w pawilonie południowy, wymiana nakryw na murkach na stacjach A7 Wilanowska i A15 Ratusz, remont odwodnienia zadaszenia na stacji A23 Młociny, a także wymiana zadaszeń nad wejściami na stacje A10 Pole Mokotowskie i A11 Politechnika (razem pięć sztuk). – Wymiana zadaszeń nad wejściami na stacjach metra A10 i A11 będzie obejmować całe zadaszenie łącznie z wymianą konstrukcji. Zadaszenia zostaną odtworzone w dotychczasowym kształcie i wyglądzie, przy czym dopuszczone będzie zastosowanie materiałów innych niż dotychczasowe lecz w nie gorszym gatunku – informuje Potocka. Działania konserwacyjne wewnątrz stacji planuje również Metro Warszawskie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5