Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Warszawska SKM z planem na niemal podwojenie taboru

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-12-28 11:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawska SKM z planem na niemal podwojenie taboru
fot. Martyn Janduła
Warszawa planuje uruchomienie co najmniej dwóch nowych tras SKM. W związku z tym ten miejski przewoźnik myśli o zakupie 28 nowych pojazdów. To jednak jeszcze  relatywnie odległa perspektywa kilku lat.

Witold Urbanowicz, Rynek Kolejowy: SKM zapowiada uruchomienie nowych tras – do Piaseczna czy Ożarowa Mazowieckiego z wykorzystaniem linii obwodowych. Czy w związku z tym spółka myśli o realizacji projektu taborowego?

Krystyna Pękała, prezes SKM Warszawa:
Planujemy zakupić 28 pojazdów – zarówno 4-, jak i 5-członowych – z myślą o obsłudze dodatkowych kierunków i wzmocnieniu obecnej oferty przewozowej. Realizacja projektu jeszcze w tej perspektywie unijnej zależy od wielu czynników, ale jesteśmy przygotowani do tego, by występować w konkursie o środki.

W jakiej perspektywie mogłyby zostać kupione nowe pojazdy?

To lata 2020-2022.

Okazało się, że niektóre projekty PKP PLK opóźnią się – np. modernizacja linii średnicowej. Jak to wpływa na plany związane z uruchomieniem nowych linii?

Planowane przez PLK na rok 2017 prace modernizacyjne mają kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju aglomeracyjnych przewozów pasażerskich. Jednak w roku 2017 i następnych konsekwencją ich realizacji będą poważne problemy w realizacji usług transportowych. Z punktu widzenia SKM kluczowe znaczenie ma przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. Dzięki temu będzie możliwa obsługa odcinka Warszawa Zachodnia – Piaseczno poprzez wydłużenie trasy linii S9.

Biorąc pod uwagę plany zakupowe spółki i harmonogram remontów, pierwsza nowa trasa to też perspektywa po 2020 r.?

To wszystko musi być skorelowane z planami PKP PLK, ich działaniami i tym, na ile zarządca będzie gotowy udostępnić nam infrastrukturę.

Powracającym tematem są stawki dostępu do infrastruktury. Mówi się teraz o opłacie dworcowej. To duże obciążenie dla SKM?

Opłata za dostęp do powierzchni ogólnodostępnych już funkcjonuje. To kolejna danina związana z dostępem do infrastruktury. Jeśli stawki dostępu do infrastruktury będą tak wysokie jak w tej chwili, to nigdy nie będziemy mieli szans na konkurowanie z przewoźnikami drogowymi.
W kosztach ogólnych działalności SKM dostęp do infrastruktury stanowi ok. 20% kosztów.

O nowym zapleczu SKM pisaliśmy TUTAJ.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Brwinów ma plan transportowy i bilet za 1/3 ceny

Komunikacja

Brwinów ma plan transportowy i bilet za 1/3 ceny

Paweł Rydzyński 30 listopada 2016

Kolej aglomeracyjna – różne spojrzenia na zwiększanie roli szyny

Komunikacja

Kolej aglomeracyjna – różne spojrzenia na zwiększanie roli szyny

Witold Urbanowicz 25 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5