Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawę czeka podpisywanie umów z przewoźnikami

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-03-09 14:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawę czeka podpisywanie umów z przewoźnikami
fot. Martyn Jandułaautobus w Warszawie
W najbliższych latach w stolicy kończy się szereg umów z przewoźnikami autobusowymi. W tym roku upływają terminy w sumie trzech umów z ITS Michalczewski i Mobilisem. Warszawę czeka walka przetargowa?

W sumie prywatni przewoźnicy – Mobilis, ITS Michalczewski i PKS Grodzisk Mazowiecki – obsługują warszawskie linie prawie 500 autobusami. Dla porównania po Wrocławiu jeździ ok. 360 autobusów, podobna liczba jest w Poznaniu, w Łodzi to nieco ponad 450 pojazdów, a w Krakowie komunalny MPK i Mobilis mają w sumie niecałe 600 autobusów. Do tego w Warszawie dochodzą jeszcze linie podmiejskie podległe ZTM gdzie działają PKS Grodzisk Mazowiecki, PKS Polonus, Komunikacja Miejska Łomianki, MK–2 i Europa Express City.

Kilka tygodni temu ZTM opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej trzy wstępne ogłoszenia informacyjne o zamówieniach na przewóz osób w ramach ZTM. Jak tłumaczy rzecznik zarządu Igor Krajnow tego rodzaju publikacja wynika z przepisów, które wymagają, by co najmniej na rok wprzód poinformować o planowanym przetargu. Każdy z przetargów dotyczy umowy na 8 lat, na przewóz pasażerów na liniach miejskich i podmiejskich. Każda dotyczy pracy przewozowej na poziomie ok. 4 mln wozokilometrów (ZTM zaznacza, że docelowo może się ta liczba zmienić mniej więcej o 10 proc.), każda wreszcie zakłada realizację zadania ok. pięćdziesięcioma pojazdami, choć Krajnow przyznaje, że póki co nie zapadły jeszcze decyzje co do rodzaju taboru jaki będzie wymagany na tych liniach. Ponieważ nowe umowy mają zastąpić te, obowiązujące do listopada i grudnia 2016 r. termin składania ofert ustalono na luty i marzec przyszłego roku.

Warszawa na razie organizuje i rozstrzyga przetargi, które maja zastąpić lukę po kończących się w tym roku umowach. Nie jest to proste zastępowanie, często nowe umowy mają uzupełniać i rozwijać istniejącą ofertę. A te dotyczące intensywnie rozwijających się przedmieść, są krótsze. W kwietniu zeszłego roku ZTM opublikował wstępne ogłoszenie i zakłada rozstrzygnięcie procedury przetargowej w czerwcu, by autobusy w ramach nowych umów mogły jeździć od grudnia. Z kolei w styczniu ogłosił przetarg na obsługę linii podmiejskich i osiedlowych 30 krótkimi, 9–metrowymi autobusami.

O kończących się w najbliższych latach umowach z podziałem na przewoźników przeczytasz w "Monitorze".


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5