Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Trwa projektowanie tramwaju wzdłuż Pola Mokotowskiego. Którędy na Banacha?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Trwa projektowanie tramwaju wzdłuż Pola Mokotowskiego. Którędy na Banacha?
rys. Maciej Beister / Tramwaje Warszawskie
Budowę tramwaju do Wilanowa podzielono na wiele etapów. Docelowo wynikiem inwestycji będzie szynowe połączenie Woli, Ochoty, Mokotowa z Wilanowem. Środkowy odcinek – przez Banacha i Pole Mokotowskie – znajduje się obecnie w fazie projektowania. – Pracujemy cały czas nad decyzją środowiskową i geometrią. Toczą się intensywne rozmowy w sprawie ustalenia optymalnego przebiegu – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

W sierpniu 2022 r. Tramwaje Warszawskie zawarły umowę z firmą Databout na wykonanie dokumentacji projektowej. Trasa ma zostać wytyczona w ciągu Rostafińskich i Banacha. W sumie to ok. 2,1 km torowiska, w tym 1,5 km nowych torów.

– Pracujemy cały czas nad decyzją środowiskową i geometrią. Toczą się intensywne rozmowy w sprawie ustalenia optymalnego przebiegu – np. w ciągu ul Banacha. Jeden z wariantów zakłada poprowadzenie torowiska środkiem. Drugi – po południowej stronie. Pojawiają się bowiem głosy i opinie, że taki wariant będzie lepszy z punktu widzenia obsługi pętli Banacha, bo oznacza mniej kolizji – z punktu widzenia całej trasy korzystniejszy jest jednak wariant z torowiskiem po środku. Dodatkowa kwestia to ul. Rostafińskich, która wymaga generalnej przebudowy. Pojawia się więc pytanie o zakres prac, jaki będziemy musieli zrealizować – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Jak widać po obecnie realizowanej budowie tramwaju do Wilanowa, zakres prac dodatkowych bywa duży, co wpływa na koszty inwestycji, jak i jej odbiór społeczny (np. kwestia drzew wycinanych przy okazji przebudowy instalacji podziemnych, niebezpośrednio związanych z tramwajem).

Na razie realizacja to dość odległa perspektywa. – Zakładamy budowę w latach 2028-2030. Na decyzję środowiskową potrzebujemy dwa lata, na projektowanie – dwa lata, budowę – dwa lata. W sumie więc minimum sześć lat – mówi prezes Tramwajów Warszawskich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Przestrzeń

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Witold Urbanowicz 22 maja 2023

Warszawa: Pierwsze słupy trakcyjne na Gagarina

Przestrzeń

Warszawa: Pierwsze słupy trakcyjne na Gagarina

Witold Urbanowicz 19 maja 2023

Tramwaje Warszawskie z ofertami na zazielenienie torowisk

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Przestrzeń

Warszawa: Krótki Hyundai wreszcie debiutuje na linii

Witold Urbanowicz 22 maja 2023

Warszawa: Pierwsze słupy trakcyjne na Gagarina

Przestrzeń

Warszawa: Pierwsze słupy trakcyjne na Gagarina

Witold Urbanowicz 19 maja 2023

Tramwaje Warszawskie z ofertami na zazielenienie torowisk

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5