Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa rusza na wojnę z reklamami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa rusza na wojnę z reklamami
fot. Jakub DybalskiWarszawa, ul. Złota
Ograniczenie ekspansji reklam w mieście, standardy w zagospodarowaniu przestrzeni publicznej, ograniczanie ruchu w centrum miasta i „10 miejsc, które chcę zmienić” – to główne kierunki pracy nowego naczelnika Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej w stołecznym Biurze Architektury.

Wojciech Wagner, urbanista zawiaduje warszawską estetyka od dwóch miesięcy, gdy zastąpił Grzegorza Piątka. Jego poprzednik zrezygnował po trzech miesiącach, m.in. dlatego, że spodziewał się większego wpływu na kształtowanie publicznej przestrzeni. Wagner, który w konkursie rozstrzygniętym jeszcze w połowie zeszłego roku był drugi, nie boi marginalizacji, choć zaznacza, że praca jaka stoi przed jego wydziałem jest większa niż się spodziewał.

Cztery priorytety: reklamy...

We wtorek przedstawił cztery główne kierunki działań jakie już podjął w nowej pracy. Głównym ma być walka z chaosem w reklamach w przestrzeni publicznej. – To nie jest tak, że chcemy walczyć z reklamami. Ale nawet niektóre firmy zdają sobie sprawę, że w takim chaosie ich reklama przestaje być skuteczna – tłumaczy. Dodatkowo jak zaznacza, choć miasto ma bardzo ograniczone możliwości kontroli tego co wisi na terenach lub ścianach prywatnych – sprowadzają się do uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a to trwa – to przewlekłe postępowanie sprawia, że reklamy mogą wisieć nielegalnie nawet 2–3 lata.

Dlatego jeszcze w marcu Wagner chce uruchomić audyt reklam wiszących na obszarze jednego z planów zagospodarowania przestrzennego i stworzenie bazy danych, w której będą opisane. Jednocześnie planuje zakazać podmiotom zarządzającym mieniem miejskim przedłużania umów z tymi, którzy łamią „reklamowe” prawo.

...centralny kwadrat...

Poza tym Wagner chciałby stopniowo, po wcześniejszej analizie, ograniczyć ruch w kwadracie ulic Nowy Świat, Aleje Jerozolimskie, Marszałkowska, Królewska. To miałby być efekt długofalowej zmiany charakteru Placu Powstańców Warszawy i Chmielnej, a także ulicy Złotej, która miałaby być głównym łącznikiem między nowym Światem i Placem Defilad.

– Jestem zwolennikiem takiej pracy pozytywistycznej, stopniowej. W tamtym rejonie to też plan długofalowy. Sporo osób tam mieszka i oni chcieliby móc dojechać pod dom samochodem, ale może warto, by zaparkowali go pod ziemią a nie na powierzchni, w miejscu, które dzięki temu możnaby odzyskać – tłumaczy.

...standard "mebli" i 10 rzeczy

Pomysłem Wagnera jest też przyjęcie miejskich standardów projektowych i materiałowych wykorzystywanych w przestrzeni publicznej – To wszystko jest robione ad hoc, nie ma dbałości o szczegóły – twierdzi. W jego wydziale trwają prace nad miejskimi posadzkami, ale naczelnikowi marzy się by standardy dotyczyły też „miejskich mebli”, czyli ławek, znaków, słupków, etc. oraz zieleni.

Ale najciekawiej zapowiada się pomysł na „10 miejsc, które chcę zmienić”. Choć jeszcze nie wiadomo jak w szczegółach będą wyglądały konsultacje, to wiosną władze stolicy, mieszkańcy i organizacje pozarządowe wybiorą dziesięć miejsc w stolicy które warto by zmienić i którymi trzeba się zająć w pierwszej kolejności. – Czego się spodziewam na tej liście? Najróżniejszych placów, parków. Ale może też trafi się coś nieoczywistego…
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tunel średnicowy w Warszawie na razie się nie powiększy

Komunikacja

Tunel średnicowy w Warszawie na razie się nie powiększy

Michał Szymajda 16 stycznia 2018

Most Łazienkowski. Pomysłów na odbudowę nie brakuje

Przestrzeń

Rola BMW w transporcie, czyli dlaczego mówimy szyfrem?

Felietony i komentarze

Dodatkowe tory kolejowe w miastach potrzebne od zaraz

Felietony i komentarze

Warszawa: Miliardy na rozwój miasta w nowym budżecie UE

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Tunel średnicowy w Warszawie na razie się nie powiększy

Komunikacja

Tunel średnicowy w Warszawie na razie się nie powiększy

Michał Szymajda 16 stycznia 2018

Most Łazienkowski. Pomysłów na odbudowę nie brakuje

Przestrzeń

Rola BMW w transporcie, czyli dlaczego mówimy szyfrem?

Felietony i komentarze

Dodatkowe tory kolejowe w miastach potrzebne od zaraz

Felietony i komentarze

Warszawa: Miliardy na rozwój miasta w nowym budżecie UE

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5