Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-21 12:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
fot. WU
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Warszawa: Przystanek wiedeński na Starym Mieście gotowy. Będą kolejne?
Stolica oddaje właśnie pierwszy wspólny autobusowo-tramwajowy przystanek wiedeński przy Starym Mieście w ciągu Trasy W-Z. Nowe rozwiązanie ma znacząco poprawić bezpieczeństwo pasażerów, którzy w tym ruchliwym miejscu wysiadają na środek jezdni. – Po sprawdzeniu i przetestowaniu tego rozwiązania będziemy chcieli taki przystanek powtórzyć, np. na ulicy Stawki – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

W nocy z 21 na 22 lipca oddany ma zostać przystanek wiedeński Stare Miasto w ciągu Trasy W-Z. Tym samym wrócą tutaj autobusy, które muszą w tej chwili jeździć objazdami. – Połączyliśmy dwie realizacje: budowy przystanku z robotami, które wykonują Tramwaje Warszawskie. Naszym zamiarem było wyniesienie jezdni dla zwiększenia bezpieczeństwa w tym obszarze. Rozmawialiśmy o tym od wielu lat – podkreśla Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Teraz poziom jezdni jest równy z poziomem przystanku i chodnika.

Remont przystanku kosztował ok. 0,5 mln zł. – Mieliśmy cztery wiaty do przestawienia, mamy nawierzchnię granitową, nowe odwodnienie – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM Warszawa. – Samo wyniesienie jezdni to ok. 200-250 tys. zł. Reszta to podniesienie standardu. Nawierzchnia jest teraz zrobiona porządnie, w kamieniu, na lata – mówi Kaznowska.

Jak podkreśla miasto, przystanek jest dostosowany zarówno do tramwajów, jak i autobusów jadących po wydzielonym pasie autobusowo-tramwajowym. Odległość od krawędzi w tramwajach, co do zasady węższych niż autobus, ma nie odbiegać od standardu występującego na innych przystankach. – Podstawialiśmy różne kombinacje: autobus i autobus, autobus i tramwaj, tramwaj i tramwaj. Wszystko wygląda jak należy. Przy przystanku w kierunku Pragi udało nam się zachować 66 m długości, czyli tak, jak wcześniej. W kierunku Centrum przystanek skróciliśmy po uzgodnieniach, ale nadal będą się tutaj mieścić dwa składy tramwajowe – mówi Łukasz Puchalski, który przypomniał, że przejście dla pieszych w tym miejscu było bardzo nisko ocenione przez audytorów sprawdzających bezpieczeństwo pieszych. – Mam nadzieję, że teraz sytuacja się zmieni – mówi Puchalski.

Budowa przystanku wiedeńskiego była prowadzona w cieniu prac Tramwajów Warszawskich przy naprawie nawierzchni pasa autobusowo-tramwajowego. – Z uwagi na degradację nawierzchni zwróciliśmy się do Instytutu Badawczego Dróg i Mostów z prośbą o opracowanie odpowiedniej technologii naprawy. Wykonamy 50-metrowy odcinek referencyjny w nowej technologii, który będzie testowany przez dwa lata. Przy okazji naprawiliśmy oczywiście cały pas autobusowo-tramwajowy na długości całego mostu – mówi Wojciech Pęsik, członek zarządu spółki Tramwaje Warszawskie. Ruch tramwajowy ma zostać przywrócony w ostatni weekend lipca.

Niewykluczone, że przystanki wiedeńskie pojawią się w nowych miejscach. – Po sprawdzeniu i przetestowaniu tego rozwiązania będziemy chcieli taki przystanek powtórzyć, np. na ulicy Stawki – mówi Kaznowska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Przystanki przy Starym Mieście po wiedeńsku

Przestrzeń

Warszawa. Przystanki przy Starym Mieście po wiedeńsku

Jakub Dybalski 05 lipca 2017

Kraków ma rowerowy przystanek wiedeński

Komunikacja

Kraków ma rowerowy przystanek wiedeński

Rafał Stawecki 03 lipca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5