Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Progi zwalniające poprawią bezpieczeństwo na Gocławiu?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-04-15 13:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Progi zwalniające poprawią bezpieczeństwo na Gocławiu?
fot. ZDM Warszawa
Na ulicy Umińskiego, na której przed miesiącem BMW potrąciło dziecko, ZDM zaczął instalować progi zwalniające. To duża zmiana, dla tej części stolicy, w dodatku poprzedzona protestami, demonstracją i interwencją ministra.

Umińskiego to jedna z ulic okrążających blokowisko na Gocławiu. To rodzaj osiedlowej, dwupasmowej obwodnicy, przy której spaceruje dużo ludzi, ale z drugiej strony nierzadko można tam spotkać rozpędzone pojazdy. W marcu czarne BMW potrąciło tam na pasach 7-letniego chłopca, który w ciężkim stanie trafił do szpitala. Przed przejściem dla pieszych zatrzymał się samochód nauki jazdy, ale już jadący drugim pasem samochód nie ustąpił pierwszeństwa małemu pieszemu.

Dziś ruszyły prace mające uspokoić ruch na tej ulicy. „Bezpieczeństwo pieszych to dla nas priorytet. Dlatego też, tak jak zapowiadaliśmy, rozpoczęliśmy prace mające na celu uspokojenie ruchu na ul. Umińskiego. Montujemy tam progi zwalniające” – tłumaczą w Zarządzie Dróg Miejskich. Progi pojawią się z obu stron przejścia w pobliżu tamtejszej szkoły.

Urzędnicy wybrali takie rozwiązanie, choć tamtejsi mieszkańcy domagali się sygnalizacji świetlnej. Niedługo po wypadku zorganizowali nawet w tym miejscu demonstrację domagając się takiego rozwiązania. Minister spraw wewnętrznych Mariusz Błaszczak i policja zwróciły się do ZDM o zamontowanie świateł.

Jednak warszawscy urzędnicy w odpowiedzi na te pisma zaznaczyli, ze w ich opinii postawienie świateł nie poprawi bezpieczeństwa w tym miejscu, tym bardziej, że wspomniany wypadek był spowodowany „znacznie cięższym wykroczeniem” niż niezatrzymanie się na światłach. Zdecydowali się na progi zwalniające, które wymuszą na kierowcach zmniejszenie prędkości. To rozwiązanie również zaakceptowała policja oraz inżynier ruchu.

Jednocześnie ZDM przyznaje, że to rozwiązanie doraźne. „Podpisaliśmy umowę na wykonanie audytu BRD, który obejmie wszystkie przejścia dla pieszych na ul. Abrahama, Umińskiego, Meissnera. Jeśli tak wskaże audyt, jesteśmy gotowi na kolejne zmiany – polegające np. na zwężeniu tych ulic do 1 pasa ruchu, przeznaczając zewnętrzne pasy na parkowanie” – zapowiadają urzędnicy ZDM.

Audyt zresztą ma być szerszy. Tylko do końca tego roku specjaliści przebadają prawie tysiąc przejść dla pieszych w Śródmieściu, Ochocie i właśnie na Pradze–Południe. Łącznie w stolicy jest ich czterokrotnie więcej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa nie chce wypuścić pieszych spod jezdni

Przestrzeń

Częstochowa nie chce wypuścić pieszych spod jezdni

Dominik Wójcik 11 kwietnia 2016

Kładka przez Wisłę nową ikoną Warszawy

Przestrzeń

Kładka przez Wisłę nową ikoną Warszawy

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5