Wistula, lic CC 3.0ul. Marszałkowska w Warszawie między pl. Zbawiciela a pl. Unii Lubelskiej
O ile plac Zbawiciela cieszy się niepodważalną popularnością wśród młodych warszawiaków, kawałek dalej na tej samej ulicy lokalni przedsiębiorcy walczą o przetrwanie. Okolice Marszałkowskiej od pl. Unii Lubelskiej do pl. Zbawiciela świecą pustkami. Zdaniem części mieszkańców, to kwestia m.in. zmiany przebiegu trasy linii 131. Tramwaje nie są dla nich dogodną alternatywą, ze względu na oddalenie przystanków od siebie.
W 2009 roku trasę linii 131 przeniesiono z ulicy Marszałkowskiej na Waryńskiego, w związku z czym poziom dostępności komunikacji publicznej mieszkańców południowego odcinka Marszałkowskiej znacznie się obniżył. Tramwaje nie stanowią alternatywy dla autobusów ponieważ ich przystanki są od siebie znacznie oddalone (w kierunku centrum - jeden przystanek przy Pl. Unii Lubelskiej, drugi przy Pl. Zbawiciela). Autobus miał przystanek na środku tego odcinka. O jego przywrócenie walczy radny dzielnicy Śródmieście Grzegorz Walkiewicz.
– Moje wystąpienie dotyczące przywrócenia przebiegu trasy autobusu linii numer 131 na południowy odcinek ulicy Marszałkowskiej jest bezpośrednim wynikiem rozmów z okolicznymi mieszkańcami – mówi Walkiewicz w rozmowie z „Transportem Publicznym”.
- O tym jak bardzo autobus w tym miejscu jest potrzebny świadczą osoby, które jak wynika z moich obserwacji niejednokrotnie czekają na pozostawionym w tym miejscu przystanku - niestety bezskutecznie. Komunikacja autobusowa z całą pewnością zwiększyłaby przepływ ludzi na tym odcinku Marszałkowskiej. Dzięki temu lokale użytkowe stałyby atrakcyjniejsze. Pojawiłyby się nowe inicjatywy. Ta część Marszałkowskiej ma duży potencjał, ale barierą rozwoju są niedostateczne rozwiązania komunikacyjne.
- Duża część mieszkańców Marszałkowskiej nie może pogodzić się ze zmianą przebiegu trasy linii autobusowej 131. Ich zdaniem nie jest zasadne, aby wszystkie autobusy jeździły ulicą Waryńskiego, a ulica Marszałkowska była pozbawiona autobusów. - Takie rozwiązanie, mające w założeniu poprawić skomunikowanie Dolnego Mokotowa z linią metra (Stacja Metro Politechnika), odbiło się negatywnie na mieszkańcach Południowego Śródmieścia. A przecież autobusy tej linii i tak zatrzymują się przy kolejnej stacji metra (Stacja Metro Centrum).
- Należy wziąć pod uwagę również fakt, że w wyniku remontu wiele miejsc do parkowania zostało zlikwidowanych i także prywatny ruch kołowy jest znacznie utrudniony. Ograniczanie prywatnego ruchu kołowego ma sens jeśli towarzyszy mu rozwój komunikacji publicznej, infrastruktury rowerowej itd. W tym przypadku zmianom godzącym w prywatnych kierowców towarzyszyło ograniczenie komunikacji publicznej – wyjaśnia radny dzielnicy i zapowiada, że będzie domagał się przywrócenia autobusów z powrotem na Marszałkowską.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.