Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Kolejarze nie wydali, więc 400 mln zł zyskają tramwajarze

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-12-21 14:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Kolejarze nie wydali, więc 400 mln zł zyskają tramwajarze
tramwajfot. Crusier, lic. CC BY-SA 3.0/GNU
 Tramwaje Warszawskie otrzymają olbrzymią kwotę 426,5 mln zł. To pieniądze, których w ramach unijnej perspektywy finansowej na lata 2007–13 nie wykorzystano na kolei. Pieniądze, z których trzeba się rozliczyć do końca tego roku, są teraz przesuwane tam, gdzie można je wykorzystać.

A w przypadku Warszawy zostaną spożytkowane na zwiększenie unijnego dofinansowania w realizowanych inwestycjach, w tym związanych z zakupem taboru. Np. płatność za odbierane włąśnie tramwaje od Pesy można tak skonstruować, by była możliwość rozliczenia unijnych pieniędzy jeszcze przed końcem roku. Według wiceprezydenta stolicy Michała Olszewskiego, cytowanego przez „Gazetę Stołeczną”, która poinformowała o przesunięciu środków, samorządy mogą w ten sposób zarobić nawet 3 mld zł.

Pieniądze bardzo się przydadzą bo, Tramwaje Warszawskie planują w najbliższych latach olbrzymie inwestycje. W połowie roku ratusz przedstawił listę projektów zgłoszoną do dofinansowania w obecnej perspektywie (2014–20) z okresem rozliczeniowym do 2023 r. Projekty podstawowe to linia do Wilanowa, na Gocław i przedłużenie trasy na Tarchominie. W rezerwie są przede wszystkim modernizacje istniejących linii, budowa odcinka ze Służewca do Metra Wilanowska. Przygotowywana jest też linia na planowanym moście Krasińskiego. Sama lista podstawowa to projekty warte 2 mld zł, przy czym unijne dofinansowanie zaplanowano na poziomie 910 mln zł.

Środki niewykorzystane przez kolejarzy pozwolą więc na odciążenie miejskiego budżetu. Bo miasto projekty „rezerwowe” również traktuje jako inwestycje do realizacji, na które po prostu planuje pozyskiwać środki w inny sposób. W sumie to kwota sięgająca prawie 3 mld zł. A po 2023 r. przez następne kilka lat planowana jest rozbudowa sieci tramwajowej w prawobrzeżnej części miasta.

Na razie Tramwaje Warszawskie kończą tegoroczne inwestycje. Dwa tygodnie temu przywrócono tramwaje na remontowanej trasie na Żerań Wschodni, a we wtorek 22 grudnia mają się zakończyć ostatnie prace na pętli Annopol. Cały odcinek, łącznie ze wspomnianą pętlą, zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Warszawa z tramwajami na prawym brzegu i do Ząbek ok. 2030 r.?

Przestrzeń

Warszawa z tramwajami na prawym brzegu i do Ząbek ok. 2030 r.?

Jakub Dybalski 04 listopada 2015

Warszawie nie grożą wyłączenia tramwajów z powodu upałów

Komunikacja

Warszawie nie grożą wyłączenia tramwajów z powodu upałów

Jakub Dybalski 12 sierpnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5