Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Jest wreszcie umowa na projekt dodatkowych przystanków na średnicy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Jest wreszcie umowa na projekt dodatkowych przystanków na średnicy
mat. PKP PLK
PKP PLK wreszcie zawarły umowę z konsorcjum firm Torprojekt i Kuryłowicz & Associates na zaprojektowanie dwóch nowych przystanków na warszawskiej linii średnicowej oraz nowych łącznic za Warszawą Wschodnią. Umowa – wraz z nadzorem autorskim – będzie realizowana do końca czerwca 2029 r.

Aneks i umowa na zamówienie podstawowe została zawarta 8 kwietnia 2021 r. Poinformowała o tym Trakcja, której spółką zależną jest Torprojekt. To rozszerzenie umowy zawartej w styczniu 2018 r. na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy linii średnicowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia wraz z nadzorem autorskim.

Dodatkowe prace, objęte aneksem, obejmują projekt przebudowy tunelu średnicowego, projekt budowy nowego przystanku podziemnego osobowego w rejonie ronda de Gaulle’a, projekt nowego przystanku osobowego w rejonie ulicy Solec wraz z infrastrukturą, zaprojektowanie nowych dwutorowych łącznic kolejowych w kierunku linii nr 6 i 9 wraz z dostosowaniem układu torowego głowicy wschodniej i zachodniej stacji Warszawa Wschodnia. Łączna wartość dodatkowych prac projektowych wyniesie 40 mln zł, z czego 31 mln zł przypada na Torprojekt.

Jak podaje Trakcja, na dzień dzisiejszy prace projektowe wynikające z umów i aneksów są zrealizowane są zrealizowane w 15%. Umowa – z nadzorem autorskim – będzie realizowana do 25 czerwca 2029 r.

Założenia projektowe dla przebudowy linii średnicowej PKP PLK przedstawiły w I kwartale 2019 r. Już wówczas informowano o planie budowy dwóch nowych przystanków – po wschodniej stronie ronda de Gaulle’a i na Solcu – które mają zastąpić istniejący przystanek Powiśle.

W październiku zeszłego roku PKP PLK oczekiwały podpisania umowy na dodatkowe prace projektowe na przełomie listopada i grudnia 2020 r. Tak się jednak nie stało. Wówczas też spółka zapowiadała zakończenie wszelkich prac projektowych do końca 2022 r., a uzyskanie pozwoleń – do końca 2023 r. Roboty miałyby być realizowane etapowo od 2023 r. do 2027 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5