Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Jest umowa na koncepcję trasy na Kasprzaka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Jest umowa na koncepcję trasy na Kasprzaka
fot. WU
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka. Zgodnie z zawartą umową koncepcja powinna zostać opracowana w ciągu 18 miesięcy. Spółka planuje, że trasa tramwajowa powstanie do końca 2018 roku.

W koncepcji zawarte zostaną wszystkie materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (tzw. Decyzji Środowiskowej), analizy układu zasilania trakcji tramwajowej oraz projekt stałej organizacji ruchu obejmujący priorytety dla tramwajów w ruchu.

W ramach opracowania analizie zostanie poddanych pięć wariantów przebiegu trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka (na odc. od ul. Skierniewickiej do ul. Wolskiej). Spółka określiła trzy warianty w sposób następujący:
  • Wariant 1: Odtworzenie trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i al. Prymasa Tysiąclecia (zawieszonej i częściowo zlikwidowanej w związku z budową trasy drogowej ul. Prymasa Tysiąclecia) do ul. Wolskiej;
  • Wariant 2: Budowa trasy w ciągu ulic Kasprzaka i Ordona, z połączeniem z trasą w ul. Wolskiej w rejonie przystanku "Elekcyjna";
  • Wariant 3: Budowa trasy w ciągu ul. Kasprzaka do połączenia bezpośredniego z ul. Wolską (w rejonie ul. Redutowej), z bezkolizyjnym przejściem pod skrzyżowaniem z ul. Redutową i jezdniami na ul. Wolskiej (w tym rejonie). W wariancie tym przebudowany zostanie także fragment trasy w ciągu ul. Wolskiej (od ul. Ordona do ul. Redutowej).
Pozostałe dwa warianty zostaną przedstawione przez wykonawcę. Mogą być to „kombinacje” rozwiązań trzech wariantów podstawowych. Spośród tych pięciu wariantów wybrane zostaną co najmniej 2, które w następnej kolejności zostaną poddane szczegółowej analizy w ramach raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko.

W II kwartale tego roku wykonawca opracuje wielowariantową koncepcję budowy tej trasy. Do końca 2014 roku przygotowane zostaną wszystkie dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację tego przedsięwzięcia. W II półroczu 2015 roku planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej, a następnie ostateczna wersja wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka. Koncepcja będzie stanowiła istotny krok do budowy trasy. Dzięki niej uzyskana zostanie decyzja środowiskowa – kluczowy dokument dla realizacji każdej inwestycji infrastrukturalnej, niezbędny do opracowania dokumentacji projektowej oraz uzyskania pozwolenia na budowę. Warto podkreślić, że Opis przedmiotu zamówienia uzyskał pozytywną opinię organizacji pozarządowych, skupionych w Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5