Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Jest już koncepcja parkingu P+R Bródno

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-01-18 13:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Jest już koncepcja parkingu P+R Bródno
wiz. UM Warszawa
Warszawa czyni kolejny krok w kierunku budowy parkingu Parkuj i Jedź przy ostatniej stacji metra na Targówku. Swój udział w przygotowaniu ostatecznej wersji koncepcji mieli też mieszkańcy. Parking ma zmieścić około 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów.

Na Bródnie powstają nowe stacje II linii metra. Przy ostatniej z nich miasto planuje budowę parkingu P+R, na których będą mogli zostawiać samochody kierowcy przesiadający się do komunikacji publicznej. Taki obiekt ma być zlokalizowany u zbiegu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza, w miejscu wskazanym przez obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Architekt przygotował dla Zarządu Transportu Miejskiego koncepcję, do której uwagi mogli zgłaszać mieszkańcy. Z powodu pandemii koronawirusa dwa spotkania informacyjne odbyły się w formule online. Wszyscy zainteresowani mogli po ich zakończeniu wypełnić ankiety i przedstawić swoje uwagi.

Gotowa koncepcja zakłada powstanie dwóch budynków, połączonych podziemnym łącznikiem, na około 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów. Parking P+R Bródno będzie przyjazny środowisku naturalnemu. Na części zadaszenia obu budynków, wchodzących w skład parkingu, planowane jest zasadzenie roślin. Na dachu budynku A zamontowane będą panele fotowoltaiczne, a na budynku B powstanie strefa odpoczynku dla mieszkańców. W pobliżu parkingu pozostanie też bazarek, o co zabiegali mieszkańcy. Zarząd Transportu Miejskiego po uzgodnieniu z dzielnicą Targówek pozostawił część nieruchomości przeznaczonej w planie miejscowym na parking do zagospodarowania na handel. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców.

Przygotowana dokumentacja to koncepcja, karta informacyjna przedsięwzięcia, kosztorysy inwestorskie i studium wykonalności. Są one częścią dokumentacji niezbędnej dla starania się o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych. W tym roku miasto planuje uzyskanie dla tej inwestycji decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.


wiz. UM Warszawa

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jak budować parkingi Park&Ride, aby były popularne?

Komunikacja

Jak budować parkingi Park&Ride, aby były popularne?

Michał Szymajda 28 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5