Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Inwestycje komunikacyjne w 2020 r. Metro priorytetem, roboty tramwajowe

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
26-02-2020
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Inwestycje komunikacyjne w 2020 r. Metro priorytetem, roboty tramwajowe
fot. WUzdjęcie ilustracyjne
Władze Warszawy z jednostkami miejskimi przedstawiły plan inwestycji i remontów na rok 2020. Jeżeli chodzi o transport, priorytetem zostaje budowa metra. W kilku miejscach prace będą prowadzić Tramwaje Warszawskie – m.in. na Grójeckiej, pl. Bankowym czy skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Stawek. Powstaną też nowe przystanki autobusowe.

Rozbudowa II linii metra, remonty dróg, budowa nowych przejść dla pieszych to tylko niektóre przykłady inwestycji, jakie prowadzone będą w 2020 roku na warszawskich ulicach. Przed nami kolejny rok intensywnej pracy stołecznych drogowców i gestorów infrastruktury podziemnej.

– Choć na ten rok otrzymaliśmy nieco mniej zgłoszeń niż w roku minionym, nie oznacza to, że jest ich mało. To 1593 inwestycje i remonty na drogach. By przeprowadzić je sprawnie i bez większych utrudnień dla mieszkańców, odbyliśmy szereg narad z przedstawicielami inwestorów i gestorów sieci. W ten sposób powstała lista 353 inwestycji, które wymagały koordynacji między sobą – mówi Robert Soszyński, wiceprezydent m.st. Warszawy. – Rok 2020 będzie kolejnym, kiedy szczególny priorytet będzie miała budowa metra. Chcę jednak podkreślić, że nie zapominamy o naszym nadrzędnym celu, jakim jest poprawa bezpieczeństwa na warszawskich ulicach. Dlatego też konsekwentnie będziemy prowadzić przebudowy i modernizacje dróg ogólnomiejskich, jak i dzielnicowych – dodaje.

Priorytet dla metra


Budżet inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego w 2020 roku wynosi ponad 1 mld zł. Priorytetem jest oczywiście budowa metra. Trwają zaawansowane prace nad połączeniem torami podziemnej kolei następnych stacji drugiej linii metra – na Woli i Bemowie oraz Targówku. Budowa całej linii M2 ma zostać zakończona przed 2023 rokiem. Wykonawca metra intensywnie pracuje na wschodnim odcinku – w rejonie ul. Kondratowicza oraz na Zaciszu, gdzie powstają stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Tarcze TBM Anna i Maria są montowane i wiosną rozpoczną drążenie tuneli w stronę stacji Trocka. Duży postęp prac widać również na odcinku zachodnim.

Budowniczowie na stacjach C5 Ulrychów i C4 Powstańców Śląskich zeszli już pod ziemię, do poziomu -1. Z kolei w rejonie stacji Młynów już wiosną piesi, rowerzyści i kierowcy zyskają bezpieczną, komfortową i zieloną przestrzeń. Drogowcy przebudowują tam odcinek od ul. Syreny do Młynarskiej, który zmieni się w elegancką, wygodną i bezpieczną miejską ulicę. Trwają również prace przygotowawcze do rozpoczęcia budowy kolejnych stacji na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin.

Roboty tramwajowe

We współpracy Zarządu Transportu Miejskiego ze spółką Tramwaje Warszawskie realizowana jest umowa na budowę linii tramwajowej na Tarchomin (etap III) wraz z rozbudową układu drogowego ul. Światowida. Zakończenie tej inwestycji planowane jest w przyszłym roku. Łączna wartość kontraktu to 67 mln zł. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie blisko 900 m trawiastego torowiska od ul. Strumykowej do pętli Winnica i trzy nowe przystanki. Od Winnicy do ul. Dzierzgońskiej powstanie nowa jezdnia wraz z chodnikami i drogami dla rowerów.

Warszawscy tramwajarze będą w tym roku startować również z kolejnymi przetargami związanymi z budową nowych tras. Ogłoszą m.in. postępowanie na budowę trasy na ul. Kasprzaka. TW przeprowadzą również szereg remontów w kilkunastu miejscach stolicy. Roboty będą prowadzone od czerwca do września wtedy, gdy mają one mniejszy wpływ na dojazdy warszawiaków do pracy czy szkół.

W lipcu tramwajarze zajmą się remontem torów na Grójeckiej w rejonie ulic Korotyńskiego i Dickensa, prace będą skoordynowane z przebudową skrzyżowania z Harfową. Pod koniec lipca będą prowadzone prace na węźle rozjazdowym u zbiegu al. Jana Pawła II i Stawek. Z kolei sierpień przyniesie prace związane z wymianą rozjazdów na placu Bankowym. Ostatnie prace remontowe będą prowadzone do początku października, gdy zakończy się wzmacnianie i wymiana torów między rondem Wiatraczna a pętlą Gocławek na ul. Grochowskiej. Prace będą prowadzone głównie w weekendy.

Wiosna przyniesie także jedną z najbardziej efektownych prac jaką zajmą się Tramwaje Warszawskie – rozkładanie zielonego rozchodnika między al. Zieleniecką a rondem Wiatraczna (ok. 1,5 km długości torów). Dzięki temu w Warszawie będzie już 25 km zielonych torów tramwajowych.

Nowe przystanki

Zarząd Transportu Miejskiego planuje również budowę ok. 10 nowych przystanków autobusowych, remont kolejnych 30 oraz rozpoczęcie prac przy pętli autobusowej Młynów. W tym roku wystartuje także budowa parkingu Parkuj i Jedź PKP Żerań na co najmniej 220 miejsc dla samochodów i 110 dla rowerów. Roboty budowlane rozpoczną się w drugiej połowie roku, natomiast zakończenie inwestycji planowane jest w przyszłym roku. Kolejnym nowym parkingiem Parkuj i Jedź będzie ten przy stacji kolejowej Warszawa Jeziorki dla ok. 130 samochodów i 30 rowerów. W tym roku prowadzone będą prace projektowe, w przyszłym budowa w terenie.

W planach ZTM jest również budowa czterech wind na stacji metra Pole Mokotowskie (trzech z poziomu terenu na antresolę i jednej z antresoli na peron; w tym roku powstanie dokumentacja) oraz wymiana podnośnika na windę na stacji Racławicka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Witold Urbanowicz 08 listopada 2022

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Przestrzeń

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Witold Urbanowicz 04 listopada 2022

Warszawa: Jaka sieć metra? Trzy oferty

Przestrzeń

Warszawa: Jaka sieć metra? Trzy oferty

Witold Urbanowicz 18 listopada 2021

Metro na Bemowo i Bródno: Coraz więcej torowiska

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Jakie linie tramwajowe i metra w nowym studium [schematy]

Witold Urbanowicz 08 listopada 2022

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Przestrzeń

W studium dla Warszawy pięć linii metra

Witold Urbanowicz 04 listopada 2022

Warszawa: Jaka sieć metra? Trzy oferty

Przestrzeń

Warszawa: Jaka sieć metra? Trzy oferty

Witold Urbanowicz 18 listopada 2021

Metro na Bemowo i Bródno: Coraz więcej torowiska

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5