Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Grochów bardziej przyjazny rowerzystom? Jest pomysł na projekt do budżetu obywatelskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Grochów bardziej przyjazny rowerzystom? Jest pomysł na projekt do budżetu obywatelskiego
Ala z, lic. CC 3.0ul. Grochowska w Warszawie
Społecznicy chcą dopuszczenia ruchu rowerów „pod prąd” na tzw. małej Grochowskiej od Garwolińskiej do Podolskiej. Projekt zgłoszono już do budżetu obywatelskiego. Koszt inwestycji to około 105 tys. zł.

Tzw. mała Grochowska jest jezdnią serwisową obsługującą zabudowę po północnej stronie „dużej” Grochowskiej, za torami tramwajowymi. Od ul. Podolskiej do Garwolińskiej jest jednokierunkowa. Aleksander Buczyński z „Zielonego Mazowsza” chce, aby dopuszczony był na tym odcinku ruch rowerów „pod prąd”, wykonane zostały dodatkowe dojścia do 5 przystanków tramwajowych w kierunku centrum oraz wprowadzenia elementów uspokojenia ruchu zapobiegających nadmiernemu rozpędzaniu się kierowców.

– Jazda rowerem „pod prąd” małą Grochowska jest bezpieczniejsza niż główną jezdnią „z prądem”. W pasie drogowym brak miejsca na wydzieloną drogę dla rowerów – uzasadnia swój pomysł Aleksander Buczyński. I wskazuje, że charakter ulicy pozwala na dopuszczenie ruchu rowerów tylko oznakowaniem pionowym, jednak w miejscach potencjalnie niebezpiecznych można jego zdaniem dodatkowo zastosować oznakowanie poziomie (krótkie odcinki kontrapasów rowerowych).

Przy okazji tego projektu przedstawiciel „Zielonego Mazowsza” chciałby również, aby przy przystankach tramwajowych w kierunku centrum pojawiły się dodatkowe dojścia dla pieszych. O pomyśle więcej pisaliśmy tutaj. Dodatkowo na małej Grochowskiej można wprowadzić elementy uspokojenia ruchu, które zapobiegałyby nadmiernemu rozpędzaniu się kierowców. Według Buczyńskiego mogą to być prefabrykowane wyspowe progi spowalniające, albo esowanie toru jazdy poprzez naprzemienne wyznaczanie miejsc parkingowych po lewej i prawej stronie jezdni. - Uspokojenie ruchu podkreśli dojazdowy, a nie tranzytowy charakter małej Grochowskiej, ułatwi jej przekraczanie przez pieszych i jazdę po niej na rowerze. Kto chce jechać szybciej, powinien korzystać z „dużej” Grochowskiej – argumentuje Buczyński.

Według szacunków, realizacja całego projektu mogłaby pochłonąć 105 tys. zł. W skali całego miasta to niewiele. W Warszawie na projekty społeczne do rozdysponowania jest aż 26 mln zł. Dla Pragi Południe w budżecie tym przewidziano 2,1 mln zł. Na razie trwa etap składania projektów do budżetu obywatelskiego. Ze wszystkich dzielnic wpłynęło ich do tej pory aż 661. Nie jest to jednak liczba ostateczna – projekty pisać można bowiem do 9 marca. Od 20 do 30 czerwca będzie trwało głosowanie nad wszystkimi pomysłami, zgłoszonymi do budżetu partycypacyjnego stolicy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Jak egzekwować pierwszeństwo autobusów? Lubin ma pomysł

Prawo & Finanse

Poznań z budżetem i rekordowymi wydatkami na transport

Prawo & Finanse

Warszawa wyda w przyszłym roku ponad 3,2 mld zł na transport

Prawo & Finanse

Bydgoszcz: 90 mln zł więcej na inwestycje

Prawo & Finanse

Bydgoszcz: 90 mln zł więcej na inwestycje

Edyta Wsół 22 listopada 2013

Łódź: Transport w budżecie obywatelskim

Prawo & Finanse

Łódź: Transport w budżecie obywatelskim

Roman Czubiński 16 października 2013

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Jak egzekwować pierwszeństwo autobusów? Lubin ma pomysł

Prawo & Finanse

Poznań z budżetem i rekordowymi wydatkami na transport

Prawo & Finanse

Warszawa wyda w przyszłym roku ponad 3,2 mld zł na transport

Prawo & Finanse

Bydgoszcz: 90 mln zł więcej na inwestycje

Prawo & Finanse

Bydgoszcz: 90 mln zł więcej na inwestycje

Edyta Wsół 22 listopada 2013

Łódź: Transport w budżecie obywatelskim

Prawo & Finanse

Łódź: Transport w budżecie obywatelskim

Roman Czubiński 16 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5