Urząd Miasta Łodzi ogłosił wyniki głosowania na zadania w ramach budżetu obywatelskiego. O sposobie wydania wydzielonej z budżetu miasta kwoty 20 mln zl (5 mln zł na zadania ogólnomiejskie i po 3 mln dla każdej z 5 dzielnic) zadecydowali w głosowaniu mieszkańcy miasta. Takie rozwiązanie wprowadzono w Łodzi po raz pierwszy. Wśród wniosków, które otrzymały najwięcej głosów, są także zadania związane z infrastrukturą transportową.
I tak: na Bałutach w ramach budżetu obywatelskiego w roku 2014 będzie sfinansowany zakup i montaż elektronicznych tablic informujących o czasie przyjazdu tramwajów. Warte łącznie 310 tys. zł urządzenia pojawią się na 8 przystankach m. in. w ciągu ulic: Zachodniej i Limanowskiego. 800 tys. zł ma kosztować poprawa stanu dróg w Lesie Łagiewnickim.
Mieszkańcy Śródmieścia zagłosowali na przebudowę ul. 6 Sierpnia na odcinku między Piotrkowską a Al. Kościuszki. Ma ona stać się woonerfem - ulicą-podwórcem o uspokojonym ruchu, wzbogaconą o elementy zieleni i małej architektury, według schematu stosowanego w miastach zachodnioeuropejskich. Modernizacja ma kosztować 1,4 mln zł. Natomiast na szeregu skrzyżowań, głównie w ciągu Piotrkowskiej i Sienkiewicza, zgodnie z decyzją mieszkańców mają zostać wymalowane śluzy rowerowe (koszt 25 200 zł).
Na Widzewie dużą popularnością (pierwsze miejsce z 4564 oddanymi głosami) cieszyło się zadanie "Wymiana nawierzchni asfaltowej na ulicach: Ćwiklińskiej, Gorkiego, Gogola i ks. Wujaka". Za remont miasto zapłaci 1,75 mln zł. Naprawiona - za 165 tys. zł - ma zostać również bezimienna droga dojazdowa z ul. Wujaka do Puszkina (remont obejmie parkingi, chodniki i budowę wyniesionego przejścia dla pieszych).
Na Polesiu dzięki środkom z budżetu obywatelskiego zostanie wybudowany parking rowerowy przy ul. Wapiennej (koszt 6471 zł), a na ul. Waryńskiego pojawi się próg zwalniający (5 tys. zł). Na Górnej nie przegłosowano żadnego zadania związanego z transportem. Spośród zadań ogólnołódzkich przebiło się tylko jedno, za to wyjątkowo drogie takie zadanie (system roweru miejskiego, 3 117 500 zł). Łodzianie odrzucili takie projekty ogólnołódzkie, jak wymalowanie dodatkowych przejść prowadzących na przystanki tramwajowe (tak, by znalazły się na obu końcach peronu), budowa kolejnych odcinków dróg rowerowych czy szereg wniosków związanych z uzupełnianiem oświetlenia ulicznego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.