Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Jest pomysł na podwójne przejścia dla pieszych na Grochowie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Jest pomysł na podwójne przejścia dla pieszych na Grochowie
Ala z, lic. CC 3.0ul. Grochowska w Warszawie
O realizację swoich pomysłów na poprawę życia w Warszawie może starać się każdy. W skali całego miasta na budżet partycypacyjny znalazło się 26 mln zł. Wśród zgłaszanych projektów znajdują się też takie, które mają polepszyć życie pieszym i rowerzystom. Jeden z przedstawicieli „Zielonego Mazowsza” chce np. utworzenia podwójnych dojść do przystanków na Grochowie.

– Przystanek z przejściami pieszymi na obu jego krańcach ułatwia wymianę pasażerów i optymalizuje wykorzystanie peronu przystankowego - ruch pasażerów odbywa się bardziej płynnie. Podstawową jednak jego zaletą jest skrócenie drogi dojścia pieszego. Należy pamiętać, że dojście do przystanku stanowi ważny składnik czasu i wygody podróży komunikacją miejską – wyjaśnia Aleksander Buczyński z „Zielonego Mazowsza”, który chciałby, aby takie dojścia powstały przy przystankach: Kwatery Głównej, Żółkiewskiego, plac Szembeka, Wspólna Droga, Czapelska. Według Buczyńskiego wystarczy zamontować oznakowanie przejścia dla pieszych, obniżyć krawężniki i zdemontować część wygrodzeń. - Nie uważam tego za jakiś nowatorski pomysł, ale element spójnej wizji normalnej drogi, przyjaznej dla różnych grup użytkowników – komentuje.

Pomysł nie taki nowatorski

Buczyński przypomina, że „Zielone Mazowsze” od lat postuluje o wykonanie dwustronnych dojść do przystanków w Warszawie. Wnioski w tej sprawie organizacja składała jeszcze w 2008 roku, kiedy modernizowana była linia tramwajowa na Trasie W-Z, ale również przy okazji prezentowania koncepcji budowy linii tramwajowej na Tarchomin wraz z dodatkową jezdnią ulicy Światowida, podczas modernizacji trasy w Alei Jana Pawła II czy kiedy modernizowano trasę tramwajową w ul. Targowej do al. Zielenieckiej.

Część z propozycji „Zielonego Mazowsza” udało się zrealizować (np. Targowa /al. Zieleniecka), część zrealizowano jedynie częściowo (np. al. Solidarności/ metro Ratusz Arsenał). W przypadku Grochowskiej kwestia wygląda jednak obiecująco. Buczyński twierdzi, że w przypadku tej lokalizacji utworzenie podwójnych dojść do przystanków to wręcz „oczywista oczywistość”.

Na Zachodzie to standard

Jak podkreślają eksperci, takie podwójne przejścia dla pieszych to norma na Zachodzie. W szwajcarskich miastach, Genewie, Zurychu i Lozannie to rozwiązanie powszechne. Buczyński wskazuje, że przykład możemy brać również z Dusseldorfu. O wprowadzeniu takich rozwiązań głośno mówi się również ostatnio w Poznaniu. Wszystko wskazuje jednak na to, że na realizację pomysłu w przypadku stolicy Wielkopolski trzeba będzie jeszcze poczekać. Pozostaje nadzieja, że w Warszawie pomysł spotka się z zainteresowaniem mieszkańców. Od 20 do 30 czerwca będzie trwało głosowanie nad wszystkimi pomysłami, zgłoszonymi do budżetu partycypacyjnego stolicy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5