Partnerzy serwisu:
Mobilność

Poznań. Nowa infrastruktura rowerowa w centrum

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PIM

Podziel się ze znajomymi:

Wraz z wiosenną aurą na ulicach Poznania pojawia się coraz więcej rowerzystek i rowerzystów, a z roku na rok przybywa nowej infrastruktury. Jedną z nowszych inwestycji w centrum są połączenia rowerowe w rejonie skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Królowej Jadwigi i Droga Dębińska. Prace budowlane zakończyły się tam pod koniec ubiegłego roku, a na początku bieżącego inwestycja przeszła procedurę odbiorów końcowych.

– Nowa infrastruktura rowerowa ułatwia poruszanie się w rejonie ruchliwego skrzyżowania, ułatwia przejazd między rondem Rataje a centrum miasta. Do dyspozycji rowerzystów są nowe drogi po obu stronach ul. Królowej Jadwigi, między mostem nad Wartą a ulicami Strzelecką i Droga Dębińska, a także na odcinkach ul. Strzeleckiej i Kazimierza Wielkiego. Wygodnie można przejechać też trasą powstałą w parku im. Tadeusza Mazowieckiego, którą wybudowano z poszanowaniem rosnących tam drzew i krzewów, jedynie z niewielką ingerencją w istniejącą zieleń – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Odcinek wzdłuż południowej strony ul. Królowej Jadwigi połączył przejazd rowerowy przez ul. Droga Dębińska z mostem Królowej Jadwigi. Z kolei po drugiej stronie ulicy powstał odcinek łączący przejazd rowerowy przez ul. Królowej Jadwigi z mostem i drogą rowerową w pasie drogowym ul. Kazimierza Wielkiego. Następnie trasa prowadzi do wschodniej strony ul. Strzeleckiej i dalej do ul. Kazimierza Wielkiego. Teraz tam można wygodnie przejechać za przystankiem autobusowym, a następnie skorzystać z istniejącej wcześniej infrastruktury rowerowej prowadzącej do ul. Mostowej. W efekcie prac zmieniła się geometria wlotu ul. Strzeleckiej w kierunku ul. Kazimierza Wielkiego.

Nowe odcinki dróg rowerowych są oświetlone, zyskały też odpowiednie odwodnienie. Przebudowany został także przystanek autobusowy przy ul. Kazimierza Wielkiego. W zakres prac wchodził również montaż małej architektury: ławek, podpórek dla rowerzystów i koszy na śmieci.

Wybudowane odcinki są częścią trasy głównej łączącej centrum z rejonami Szczepankowa zgodnie z Programem Rowerowym Miasta Poznania.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Poznań musi pilnie dokończyć Program Rowerowy”

Mobilność

Będą nowe drogi rowerowe przy torach? Jest pierwszy krok

Mobilność

Praga zakazuje jazdy rowerem w centrum miasta

Przestrzeń

Praga zakazuje jazdy rowerem w centrum miasta

Jakub Dybalski 12 lipca 2018

Zobacz również:

„Poznań musi pilnie dokończyć Program Rowerowy”

Mobilność

Będą nowe drogi rowerowe przy torach? Jest pierwszy krok

Mobilność

Praga zakazuje jazdy rowerem w centrum miasta

Przestrzeń

Praga zakazuje jazdy rowerem w centrum miasta

Jakub Dybalski 12 lipca 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij