Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje, że z uwagi na natężenie ruchu zasadne byłoby wytyczenie buspasa w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. Wbrew jednak pojawiającym się informacjom to jedynie propozycja ZTM-u, a nie zatwierdzona decyzja. Niedawno prezentowana przez miasto lista buspasów, które miałyby zostać wytyczone w przyszłym roku, nie obejmuje tego ciągu.
Niedawno w warszawskich mediach – po artykule Gazety Stołecznej – pojawiła się informacja o możliwości wytyczenia wydzielonego buspasa w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. – To jedna z wielu lokalizacji, w których za stosowne uważamy uprzywilejowanie autobusów. Nie znaczy to, że jutro będziemy go malować. Decyzje nie zapadły – zaznacza Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.
Buspas, jak przekonuje ZTM, byłby zasadny przez cały dzień w obu kierunkach na dwóch odcinkach – od ronda Zesłańców Syberyjskich do Kasprzaka (ok. 1100 m) oraz od Kasprzaka do Górczewskiej (ok. 1300 m). Potrzebę jego wyznaczenia ZTM wyjaśnia dużą liczbą autobusów i zatorami drogowymi, które występują w tym istotnym ciągu łączącym Ochotę i Wolę. Na odcinku od ronda Zesłańców Syberyjskich do Kasprzaka przybliżone natężenie ruchu to 50 autobusów w godzinie szczytu i 30 w międzyszczycie oraz weekendy. Z dalszego odcinka, do Górczewskiej, korzysta 30 autobusów w godzinie szczytu i 15 autobusów w pozostałych porach.
– Oczekujemy na kierunkową decyzję władz miasta co do ewentualnego rozpoczęcia przygotowań do wytyczenia takiego buspasa (jest to m.in. szczegółowa analiza). Decyzję o zatwierdzeniu i wdrożeniu organizacji ruchu podejmuje natomiast organ zarządzający ruchem – podsumowuje Kunert.
Podczas niedawnej konferencji „Warszawa dla klimatu” władz miasta
zapowiedziały rozszerzenie sieci buspasów. Zaprezentowana przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego lista pasów, które miałyby zostać wytyczone w przyszłym roku, nie obejmuje al. Prymasa Tysiąclecia, choć znajduje się na niej wcześniejszy odcinek tego ciągu, czyli często zakorkowana ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.