Jak pisaliśmy, Aleje Jerozolimskie zmienią swoje oblicze przy okazji przebudowy linii średnicowej, planowanej przez PKP PLK. Arteria ma stać się prawdziwą miejską aleją. Ulica otrzyma nowy, węższy przekrój – po dwa pasy na kierunek, z czego jeden ma służyć jako buspas. Znikną ronda Dmowskiego i De Gaulle’a, pojawią się dodatkowe naziemne przejścia dla pieszych i zieleń. Celem zmian jest dostosowanie ulicy do faktycznego wykorzystania:
dominują tutaj piesi i niezmotoryzowani uczestnicy ruchu, jest to
najbardziej oblegany ciąg tramwajowy w stolicy. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
W zeszłym tygodniu ZDM otworzył oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej.
Wystartowały cztery podmioty z ofertami na kwoty od 3,6 do 5,8 mln zł. To znacznie powyżej zabezpieczonego budżetu w wysokości 1,5 mln zł brutto. Drogowcy nie są jednak zaskoczeni sytuacją: zakres prac projektowych jest ogromny.
Niemniej jednak ostatecznie właśnie z powodu przekroczenia budżetu toczący się przetarg został unieważniony. – Unieważniamy, by powtórzyć postępowanie jak najszybciej się da i by otrzymać lepsze oferty – mówi Mikołaj Pieńkos z biura prasowego ZDM. Jak wyjaśnia, na prace projektowe są niezbędne dodatkowe środki, a najbliższa sesja Rady Miasta zaplanowana jest 26 sierpnia – dopiero po tym mógłby zostać rozstrzygnięty przetarg. To oznacza ponad miesiąc bezczynności. Drogowcy chcą zatem wykorzystać ten czas, licząc na korzystniejsze cenowo propozycje. – Harmonogram pozostaje bez zmian. Mamy nadzieję otworzyć oferty przed sesją – mówi Pieńkos.