Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Są oferty w nowym przetargu na projekt Al. Jerozolimskich. Nieco taniej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-25 11:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Są oferty w nowym przetargu na projekt Al. Jerozolimskich. Nieco taniej
mat. ZDM Warszawa
ZDM w Warszawie otworzył oferty w ponowionym przetargu na dokumentację projektową dla przebudowy Alej Jerozolimskich. Arteria ma otrzymać nowy kształt przy okazji modernizacji linii średnicowej. W ponowionym przetargu najtańsza oferta jest o ok. 1,7 mln zł niższa od najtańszej propozycji w poprzednim postępowaniu. Wciąż jednak ZDM musi zabezpieczyć dodatkowe środki, by wybrać wykonawcę.

Aleje Jerozolimskie zmienią swoje oblicze przy okazji przebudowy linii średnicowej, planowanej przez PKP PLK. Arteria ma stać się prawdziwą miejską aleją. Ulica otrzyma nowy, węższy przekrój – po dwa pasy na kierunek, z czego jeden ma służyć jako buspas. Znikną ronda Dmowskiego i De Gaulle’a, pojawią się dodatkowe naziemne przejścia dla pieszych i zieleń. Celem zmian jest dostosowanie ulicy do faktycznego wykorzystania: dominują tutaj piesi i niezmotoryzowani uczestnicy ruchu, jest to najbardziej oblegany ciąg tramwajowy w stolicy. Więcej o założeniach piszemy tutaj.

Dokumentacja podzielona zostanie na dwa zadania, co wynika z przebiegu tunelu średnicowego. Pierwsze obejmuje odcinek od Poznańskiej do ronda De Gaulle’a (ze skrzyżowaniem). Wykonawca musi opracować projekty budowlane i wykonawcze. Na tym odcinku Aleje zostaną rozkopane w związku z remontem tunelu średnicowego i ulica będzie już odtwarzana w nowym kształcie. Drugie zadanie obejmuje natomiast wykonanie szczegółowej koncepcji wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch odcinków: od Poznańskiej do ronda Czterdziestolatka (z rondem) oraz od ronda De Gaulle’a do mostu Poniatowskiego (bez wiaduktu i mostu).

ZDM otworzył właśnie oferty w drugim już przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej. Wystartowały cztery podmioty. Meritum Projekt wyceniło prace na 2,435 mln zł brutto, Biuro Projektów Metroprojekt na 4,768 mln zł, Safege SAS na 5,437 mln zł, a Mosty Katowice na 6,796 mln zł brutto. To nadal więcej niż budżet, który został podniesiony do 1,915 mln zł z kwoty 1,5 mln zł. Wówczas jednak najtańsza oferta opiewała na 3,606 mln zł brutto.

Aby rozstrzygnąć przetarg, ZDM musi zabezpieczyć dodatkowe środki. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie zawodowe projektanta w specjalności inżynieryjnej drogowej (20%), doświadczenie zawodowe projektanta w specjalności architektonicznej (15%), doświadczenie zawodowe architekta krajobrazu (10%), komunikacja społeczna inwestycji (10%). Na realizację przeznaczono 30 miesięcy. Wykonawca będzie też sprawować nadzór autorski.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5