Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: 100 mln zł mniej na komunikację. Przewoźnicy zacisną pasa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2013-10-03 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: 100 mln zł mniej na komunikację. Przewoźnicy zacisną pasa
WU
W związku z wprowadzeniem Karty warszawiaka, nowych ulg dla rodzin wielodzietnych, a także kolejnych oszczędności, w przyszłym roku budżet komunikacji miejskiej zostanie ograniczony ok. 100 mln zł. Władze miasta zapewniają, że nie skończy się to cięciami linii autobusowych czy tramwajowych - oszczędności zostaną wdrożone w spółkach przewozowych.

Dzisiaj (3 października) radni głosują nad trzema uchwałami kluczowymi dla transportu miejskiego - ws. wprowadzenia Karty warszawiaka, premiującej osoby płacące podatki w stolicy, programu Warszawska Karta Rodziny oraz innych zmian w taryfie. Zmiany te wiążą się też z konkretnymi konsekwencjami finansowymi.

Jak czytamy w uzasadnieniu do uchwały o Karcie warszawiaka, wprowadzenie dodatkowych ulg oznacza zmniejszenie wpływów w skali roku o ok. 45 mln zł. Uzasadnienie do uchwały zmieniającej taryfę zawiera z kolei kwotę ok. 55 mln zł. W obu dokumentach jest mowa o "jednoczesnym podejmowaniu działań ograniczających wydatki na komunikację na podobnym poziomie" - ma to na celu zrównoważenie skutków wprowadzonych zmian dla budżetu miasta.

- Zapowiadacie ograniczanie wydatków w wysokości 100 mln zł rocznie. Za wysoką cenę pasażerowie dostaną gorszą usługę. Będziemy popierać mądre rozwiązania, ale nie bezrefleksyjnie - grzmiał Maciej Wąsik z warszawskiego PiS-u.

Przedstawiciele miasta uspokajają: nie przewiduje się likwidacji linii autobusowych i tramwajowych. - Dążymy do optymalizacji kosztów w spółach przewozowych i ograniczenia stawki za wozokilometr. Optymalizacja nie będzie się odbywała kosztem przewozów - przekonywał Mieczysław Reksnis, dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Władze miasta zakładają jednak to, że w dalszej perspektywie polityka zachęcania do płacenia podatków w miejscu zamieszkania przyniesie rezultaty. - Liczymy, że w kolejnych latach będzie znaczący wzrost liczby osób, które przeniosły podatki do Warszawy - mówi dyrektor Reksnis.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kallas: Bezpłatny transport to nie jest sprawa UE

Prawo & Finanse

Kallas: Bezpłatny transport to nie jest sprawa UE

Łukasz Malinowski 17 października 2013

Warszawa na opóźnionym metrze nie zaoszczędzi

Prawo & Finanse

Warszawa na opóźnionym metrze nie zaoszczędzi

Witold Urbanowicz 20 maja 2013

Warszawa: ZTM tnie metro poza szczytem, bo nie ma pieniędzy

Prawo & Finanse

Warszawa: ZTM tnie metro poza szczytem, bo nie ma pieniędzy

Witold Urbanowicz 08 lutego 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5