Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty złożone przez potencjalnych wykonawców przebudowy ul. Gajowickiej. Przełamana została zła passa, bo jedna z nich mieści się w założonym budżecie. Na razie znajdzie się tam tylko infrastruktura dla autobusów.
Wrocławski magistrat w swoich najbliższych planach inwestycyjnych ma przebudowę ul. Gajowickiej. Zmienić się ma ponad kilometrowy odcinek pomiędzy ulicami Hallera a Zaporoską. Zniknie stare torowisko, ale nowych szyn nie będzie, bo wytyczony zostanie buspas. Trasa tramwajowa powstanie tam w przyszłości.
Przebudowa ul. Gajowickiej. Na inwestycję ponad 54 mln zł Spółka Wrocławskie Inwestycje w piątek, 12 września otworzyła przesłane oferty. Tym razem dwie firmy zainteresowane są realizacją kontraktu drogowego od miejskiej spółki.
- Budimex S.A. z Warszawy: 50,3 mln zł,
- Pro-Tra Building Sp. z o.o. z Wrocławia: 64,9 mln zł.
WI przeznaczyły na ten kontrakt 54,5 mln zł, w tym: 45 mln zł – dla zakresu finansowanego przez gminę Wrocław oraz 9,59 mln zł – dla zakresu finansowanego przez MPWiK.
Tym razem wszystko na to wskazuje, że ostateczne rozstrzygnięcie może nastąpić prędzej niż później. Jedna z ofert mieści się w budżecie WI. Teraz obydwie zostaną sprawdzone pod kątem formalnym oraz przeanalizowane. Jeżeli wszystko będzie w porządku i nie będzie odwołań, to za kilka tygodni będzie można podpisać umowę.
Na razie nowa droga rowerowa i buspas, tramwaj w przyszłości Wybrany wykonawca będzie miał 20 miesięcy od dnia podpisania umowy na przeprowadzenie i ukończenie prac budowlanych. Planowana inwestycja obejmie odcinek pomiędzy ulicami Hallera a Zaporoską o długości 1,3 kilometra wraz ze skrzyżowaniami z Hallera, Sztabową, Pretficza, Kruczą, Grochową i Żelazną. Po przebudowie będzie tutaj przekrój 2x2, czyli dwie jezdnie z dwoma pasami w przeciwnych kierunkach. Jeden pas każdej z nich będzie przeznaczony dla wszystkich aut, drugi tylko dla autobusów.
Skoro mowa o pojazdach komunikacji miejskiej, to na przebudowanych przystankach zainstalowane zostaną nowe wiaty oraz ławki. Pasażerowie bieżące odjazdy będą mogli zobaczyć na elektronicznych tablicach Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Jak informuje Urząd Miejski Wrocławia, do remontu przeznaczone są także chodniki po obu stronach ulicy. Po stronie zachodniej wytyczono dwukierunkową drogę rowerowa, natomiast po wschodniej będzie ciąg pieszo-rowerowy.
Fot. Daniel Siwak | W ramach planowanej inwestycji pomiędzy ulicami Hallera a Zaporoską powstanie buspas
W przyszłości po ul. Gajowickiej miałby pojechać tramwaj. Miasto przypomina, że ma taki plan wszystkim mieszkańcom, którzy o to pytają przy bieżącej inwestycji. Wiadomo, że wówczas zmieni się układ jezdni – pas lewy ma służyć tramwajom i autobusom, a prawy byłby przeznaczony dla wszystkich aut. Wszystko na to wskazuje, że zaaranżowane zostaną wtedy tzw. przystanki wiedeńskie. Odłożenie realizacji części tramwajowej oznacza też późniejsze większe prace budowlane.
Warto wspomnieć, że we Wrocławskim Programie Tramwajowym przewidziało nawet dwie wersje tej trasy. Pierwsza zakłada poprowadzenie nowej trasy w kierunku ul. Marchijskiej: od skrzyżowania Gajowicka – Zaporoska ulicami: Zaporoską, Szpitalną, przez tereny kolejowe do Robotniczej. Druga wersja jest krótsza i zakłada, że nowa trasa wytyczona byłaby w kierunku ul. Powstańców Śląskich: od skrzyżowania Gajowicka – Zaporoska ulicą Szczęśliwą.