Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ustawa o PTZ: Definicja komunikacji miejskiej może się zmienić

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-07-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ustawa o PTZ: Definicja komunikacji miejskiej może się zmienić
Fot. Kasper FiszerZmiana definicji komunikacji miejskiej objęłaby tramwaje podmiejskie w regionie łódzkim
Czy gminy regionu łódzkiego będą musiały powołać związki międzygminne lub powiatowo-gminne, aby utrzymać kursowanie autobusów z Pabianic do Łasku czy z Łodzi do Brzezin oraz tramwajów do Ozorkowa czy Pabianic? Prace nad projektem ustawy o publicznym transporcie zbiorowym nie zostały jeszcze ukończone. MIB zapowiada, że planowana definicja komunikacji miejskiej będzie podlegać dalszym konsultacjom.

W ostatnim okresie informowaliśmy o obawach organizatorów transportu z regionu łódzkiego, które związane są z projektem nowej ustawy o transporcie publicznym. Samorządy wskazują, że zaproponowane zmiany mogą wiązać się z likwidacjami połączeń, bo w celu obsługi niektórych linii trzeba by powołać związki międzygminne. To z kolei mogłoby okazać się niemożliwe z uwagi na krótki okres do planowanego wstępnie na 1 sierpnia wejścia w życie nowych przepisów.

MIB: projekt opracowano przy współudziale organizatorów

Problemem dla UM Pabianice i ZDiT Łódź miałaby się okazać zdaniem ich przedstawicieli nowa definicja komunikacji miejskiej. Jej propozycja z projektu przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie obejmuje przewozów realizowanych na podstawie porozumień międzygminnych pomiędzy miastem gminnym i miastami z nim niesąsiadującymi. Takie porozumienia regulują funkcjonowanie m.in. łaskiej linii D Pabianice – gmina Dobroń – Łask czy łódzkich tramwajów podmiejskich.

– Zaproponowana w projekcie definicja komunikacji miejskiej została wypracowana w ramach prac powołanego przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa zespołu ds. pracowania projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. W jego pracach uczestniczyli przedstawiciele MIB, a także stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego i organizacji zrzeszających przewoźników drogowych – mówi tymczasem Szymon Huptyś, rzecznik prasowy MIB. Wskazuje on jednak, że resort widzi możliwość jej korekty.

Prace nad projektem jeszcze się nie kończą

– Obecnie projekt znajduje się na etapie uzgodnień wewnątrzresortowych i nadal podlega zmianom. Wkrótce zostanie skierowany do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych, podczas których zainteresowane podmioty będą miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk i opinii do proponowanych zmian, w tym odniesienia się do definicji komunikacji miejskiej – zapowiada przedstawiciel ministerstwa. – MIB z uwagą analizuje wszelkie opinie i wnioski zgłaszane w związku z nowelizacją ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Resort dokona także analizy uwag zgłoszonych w ramach uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji publicznych i jeżeli uznana, że należy zmodyfikować definicję komunikacji miejskiej, dokona takich zmian – dodaje.

Z odpowiedzi rzecznika prasowego resortu wynika, że prace nad ostatecznym kształtem projektu ustawy będą trwały jeszcze dłuższy czas. Nawet jeśli więc jego dalsze procedowanie przez parlament będzie przebiegać bardzo sprawnie, nierealne wydaje się wejście w życie nowych przepisów, jak pierwotnie zakładano, już 1 sierpnia. Choć Szymon Huptyś nie odniósł się wprost do naszego pytania o możliwość wprowadzenia przepisów przejściowych, najprawdopodobniej samorządy uzyskają zatem czas niezbędny do dostosowania się do zmienionych realiów prawnych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pabianice: Nowa ustawa o PTZ doprowadzi do likwidacji połączeń

Prawo & Finanse

Pabianice: Nowa ustawa o PTZ doprowadzi do likwidacji połączeń

Kasper Fiszer 02 lipca 2017

Polska – Słowacja: Negocjacje ws. autobusów nierozpoczęte

Komunikacja

Polska – Słowacja: Negocjacje ws. autobusów nierozpoczęte

Kasper Fiszer 07 czerwca 2017

Polska – Słowacja: Ułatwień koncesyjnych nie będzie

Komunikacja

Polska – Słowacja: Ułatwień koncesyjnych nie będzie

Kasper Fiszer 23 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5