Trzech norweskich przewoźników złożyło w ostatnim czasie zamówienia na dostawę elektrycznych pojazdów marki Solaris. W ramach podpisanych umów, do autobusów Urbino Electric jeżdżących do tej pory po ulicach norweskich miast dołączy siedem kolejnych.
Najbliższym realizacji jest kontrakt zakładający dostawę czterech autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 Electric, które zostaną wkrótce włączone do floty operatora Norgesbuss z Oslo. Autobusy te dołączą do dwóch elektrycznych Urbino 12 dostarczonych do przewoźnika w zeszłym roku. Autobusy będą wyposażone w baterie Solaris High Power o pojemności 145 kWh, do ładowania których posłuży zarówno złącze plug-in, jak i pantograf.
Jednym z nowo zamówionych autobusów jest również Solaris Urbino 8,9 LE electric, od którego w 2011 firma rozpoczęła rozwój pojazdów elektrycznych. Zasili on flotę firmy Sorlandsruta, a przewoźnik przeznaczy go do obsługi linii w mieście Mandal w południowej części kraju. Zamówiony autobus będzie wyposażony w silnik elektryczny o mocy 160 kW. Energia potrzebna do jego napędzania magazynowana będzie w bateriach typu Solaris High Energy o pojemności 160 kWh. Do jej uzupełniania przewidziano złącze plug-in, natomiast pojazd zostanie mechanicznie i elektrycznie przygotowany pod późniejszą zabudowę pantografu szybkiego ładowania.
Kolejne dwa elektryczne solarisy, które niedługo trafią do Norwegii, to kolejne 12-metrowe pojazdy zamówione przez przewoźnika Boreal. Pojazdy będą kursowały w położonym na południowym wybrzeżu mieście Kristiansand. Do napędu autobusów wykorzystane zostaną osie napędowe ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2 x 125 kW. Bezemisyjne solarisy wyposażono w zestaw baterii Solaris High Power o pojemności 145 kWh, które ładowane będą zarówno poprzez złącze plug-in, jak i za pośrednictwem pantografu. To kolejny zakup autobusów elektrycznych tej marki przez firmę Boreal, która już w 2018 r. odebrała pięć solarisów Urbino 12 Electric.
W skład wyposażenia autobusów zamówionych przez norweskich przewoźników wejdą m.in. klimatyzacja, system monitoringu oraz system informacji pasażerskiej z głosową zapowiedzią przystanków. Solaris zamontuje w elektrobusach także charakterystyczny dla państw skandynawskich pakiet dodatkowej izolacji termicznej, w tym m.in. maty grzewcze w obszarze drzwi. Rozwiązaniem podnoszącym bezpieczeństwo podróżnych będzie alkomat uniemożliwiający uruchomienie pojazdu bez poddania się przez kierowcę próbie trzeźwości.
Od momentu zrealizowania przez firmę Solaris Bus & Coach S.A. zamówienia na pierwszy pojazd elektryczny, polski producent pozyskał zamówienia na blisko 500 autobusów bateryjnych. Można je spotkać na ulicach 17 europejskich państw, w 63 miastach od mroźnej północy aż po gorące południe kontynentu. Łączny dystans pokonany do tej pory przez elektryczne autobusy z Bolechowa przekroczył już 14 milionów kilometrów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.