Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-11-30 14:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE
mat. prasowe
Nie tylko większe miasta, jak Łódź, Kraków czy Warszawa, zmagają się z opóźnionymi dostawami nowych tramwajów. MZK w Toruniu, uznając „obiektywne przyczyny”, na które powoływała się Pesa, zgodził się na wydłużenie terminu dostaw pięciu tramwajów do końca roku.

Pesa zrealizowała już jeden kontrakt dla Torunia, dostarczając sześć tramwajów pięcioczłonowych 122NbT i sześć trójczłonowych 121NbT. Problem pojawił się przy drugim kontrakcie, obejmującym dostawę pięciu pięcioczłonowych tramwajów dwukierunkowych oraz jednego wozu technicznego.

Pierwotnie termin dostaw nowych tramwajów mijał 30 września br. – Wykonawca wskazał na obiektywne przyczyny, które zatrzymały produkcję taboru w miesiącu sierpniu – mówi Piotr Reich, rzecznik MZK w Toruniu. Chodzi o ograniczenia w dostawie energii elektrycznej. – Zebrane opinie prawne przedstawiają zasadność wydłużenia terminu. Według deklaracji wykonawcy całość dostaw taboru zakończy się w roku 2015 r., co na chwilę obecną nie zagraża utracie przyznanego dofinansowania unijnego – przekonuje Reich. Wartość projektu to 46,5 mln zł brutto, z czego dofinansowanie sięga ok. 30,2 mln zł brutto, co odpowiada 80% kosztów kwalifikowanych.

30-metrowe tramwaje, które trafią do Torunia, pomieszczą 200 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będą posiadały osiem par drzwi dwustrumieniowych i cztery jednostrumieniowe. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna to 70 km/h. Mogą pokonać wzniesienie o nachyleniu 6 stopni. Wozy będą podobne do już dostarczonych Swingów. Podstawową różnicą jest ich dwukierunkowość. – Tramwaje tego typu mogą być wykorzystywane do poruszania się na torowiskach gdzie wykonywane są różnego rodzaju remonty, uniemożliwiające jazdę po dwóch torach, a także po torowiskach gdzie nie ma pętli, również mogą służyć jako uniwersalne pojazdy do codziennej eksploatacji – wyjaśnia Piotr Reich.

Problem z tramwajami Pesy ma nie tylko Toruń. Pesa zmaga się z nadmiarem zamówień w końcówce starej perspektywy unijnej 2007-2013. Wszystkie projekty muszą zostać zrealizowane do końca 2015 r. Przedsiębiorstwa w Łodzi i Krakowie wysłały swoich pracowników do Bydgoszczy, by pomogli w produkcji wozów. Miasta kupiły odpowiednio 22 i 36 tramwajów. Wszystkie, podobnie jak toruńskie, mają zostać dostarczone do końca roku. W Warszawie trwa – dosyć opornie – dostawa 30 krótkich Jazzów. Na razie tylko jeden został odebrany po teście 5 tys. km bezawaryjnej i bezproblemowej jazdy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Toruń kupi w tym roku nowe autobusy

Komunikacja

Toruń kupi w tym roku nowe autobusy

Witold Urbanowicz 11 stycznia 2016

Toruń ma już dziesięć Swingów. I to nie koniec

Komunikacja

Toruń ma już dziesięć Swingów. I to nie koniec

Witold Urbanowicz 05 maja 2015

Ostatni długi swing przyjechał do Torunia

Komunikacja

Ostatni długi swing przyjechał do Torunia

Jakub Dybalski 09 stycznia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5