Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE
mat. prasowe
Nie tylko większe miasta, jak Łódź, Kraków czy Warszawa, zmagają się z opóźnionymi dostawami nowych tramwajów. MZK w Toruniu, uznając „obiektywne przyczyny”, na które powoływała się Pesa, zgodził się na wydłużenie terminu dostaw pięciu tramwajów do końca roku.

Pesa zrealizowała już jeden kontrakt dla Torunia, dostarczając sześć tramwajów pięcioczłonowych 122NbT i sześć trójczłonowych 121NbT. Problem pojawił się przy drugim kontrakcie, obejmującym dostawę pięciu pięcioczłonowych tramwajów dwukierunkowych oraz jednego wozu technicznego.

Pierwotnie termin dostaw nowych tramwajów mijał 30 września br. – Wykonawca wskazał na obiektywne przyczyny, które zatrzymały produkcję taboru w miesiącu sierpniu – mówi Piotr Reich, rzecznik MZK w Toruniu. Chodzi o ograniczenia w dostawie energii elektrycznej. – Zebrane opinie prawne przedstawiają zasadność wydłużenia terminu. Według deklaracji wykonawcy całość dostaw taboru zakończy się w roku 2015 r., co na chwilę obecną nie zagraża utracie przyznanego dofinansowania unijnego – przekonuje Reich. Wartość projektu to 46,5 mln zł brutto, z czego dofinansowanie sięga ok. 30,2 mln zł brutto, co odpowiada 80% kosztów kwalifikowanych.

30-metrowe tramwaje, które trafią do Torunia, pomieszczą 200 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będą posiadały osiem par drzwi dwustrumieniowych i cztery jednostrumieniowe. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna to 70 km/h. Mogą pokonać wzniesienie o nachyleniu 6 stopni. Wozy będą podobne do już dostarczonych Swingów. Podstawową różnicą jest ich dwukierunkowość. – Tramwaje tego typu mogą być wykorzystywane do poruszania się na torowiskach gdzie wykonywane są różnego rodzaju remonty, uniemożliwiające jazdę po dwóch torach, a także po torowiskach gdzie nie ma pętli, również mogą służyć jako uniwersalne pojazdy do codziennej eksploatacji – wyjaśnia Piotr Reich.

Problem z tramwajami Pesy ma nie tylko Toruń. Pesa zmaga się z nadmiarem zamówień w końcówce starej perspektywy unijnej 2007-2013. Wszystkie projekty muszą zostać zrealizowane do końca 2015 r. Przedsiębiorstwa w Łodzi i Krakowie wysłały swoich pracowników do Bydgoszczy, by pomogli w produkcji wozów. Miasta kupiły odpowiednio 22 i 36 tramwajów. Wszystkie, podobnie jak toruńskie, mają zostać dostarczone do końca roku. W Warszawie trwa – dosyć opornie – dostawa 30 krótkich Jazzów. Na razie tylko jeden został odebrany po teście 5 tys. km bezawaryjnej i bezproblemowej jazdy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Toruń pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Toruń pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Jakub Rösler 23 sierpnia 2023

Toruń planuje nowy układ linii. Tramwaje wciąż rzadko

Komunikacja

Toruń: Coraz więcej zielonych torowisk

Przestrzeń

Toruń: Coraz więcej zielonych torowisk

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Toruń chwali się zmodernizowanym i zielonym torowiskiem

Komunikacja

Toruń: Tramwaje linii nr 2 i 4 wracają na stałe trasy

Przestrzeń

Zobacz również:

Toruń pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Toruń pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Jakub Rösler 23 sierpnia 2023

Toruń planuje nowy układ linii. Tramwaje wciąż rzadko

Komunikacja

Toruń: Coraz więcej zielonych torowisk

Przestrzeń

Toruń: Coraz więcej zielonych torowisk

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Toruń chwali się zmodernizowanym i zielonym torowiskiem

Komunikacja

Toruń: Tramwaje linii nr 2 i 4 wracają na stałe trasy

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5