Partnerzy serwisu:
Mobilność

Testy w Bonn. W Ebusco brakuje drzwi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Przestronne z przodu, ale ciasne z tyłu jest testowane w Bonn Ebusco 2.1. A to dlatego, że ma tylko dwoje drzwi. Nie wszędzie troje drzwi jest potrzebne, ale dla elektrobusu, kursującego na śródmiejskiej linii, szczególnie tam gdzie nie ma zwyczaju wsiadać wejściem obok kierowcy, raczej tak. A holendersko-chińska produkcja bardzo na ich braku cierpi.

Ebusco na pierwszy rzut oka niczym specjalnym się nie wyróżnia. Jest raczej szarobure i mroczne. Poprosiłem o zapalenie lamp i nawet nie zauważyłem, że zostały włączone.

Tym co ma uprzyjemnić podróż niemieckim pasażerom (sprawdzany egzemplarz po testach jedzie do Bremy) są fotele, być może najwygodniejsze spośród wszystkich autobusów w konkursie, przypominające raczej fotele w pociągach. Jest ich aż 35, ale tylko 8 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W dodatku dwa to różniące się od pozostałych obiciem, superniewygodne, rozkładane siedziska w miejscu dla wózka inwalidzkiego.

Autobus sprawia wrażenie pojazdu z mnóstwem niewykorzystanych szans. Brak trzecich drzwi dawał przynajmniej okazję do ciekawego zaprojektowania tylnej części przestrzeni pasażerskiej, tymczasem jest tam kilkanaście klasycznie ustawionych foteli, wszystkie na podestach. Z kolei za przednimi kołami nie ma foteli, choć mogłyby być. Z jednej strony jest pałąk z kasownikiem, z drugiej pusta przestrzeń, gdzie dzieciaki i tak będą siadać, a gdy kierowca przyspieszy zsuną się na osobę na wózku inwalidzkim. W sumie z prawej strony pojazdu, miedzy pierwszymi i drugimi drzwiami (pierwsze, zaznaczmy, są jednoskrzydłowe), zaplanowano ledwie... dwa fotele, nie licząc wspomnianych rozkładanych siedzisk. Miejsca jest tam tyle, że można urządzić dyskotekę.

Jeśli jest ciemno, to może się wyspać? Z tym też może być pewien kłopot. Ebusco nie jest zbyt ciche, choć też nie głośne, tyle że autobus podczas jazdy... trzeszczy. Producenci chwała się że autobus zbudowany z aluminium to niecałe 12 ton i tę lekkość niestety słychać.

Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie gdzie tylko się da, na poręczach i ścianach, przycisków otwierających drzwi. Wygodne są też porty USB zlokalizowane w tych kilku miejscach gdzie cztery fotele są zwrócone do siebie. Mimo wszystko jeśli chodzi o komfort jazdy pasażera Ebusco raczej odstaje od reszty stawki.

Plusy: wygodne fotele i przyciski otwierające drzwi. Minusy: brak tylnych drzwi, zmarnowana przestrzeń, trzeszczy

O testach w Bonn przeczytasz tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Ebusco dostarczy kolejne autobusy dla Monachium

Komunikacja

Ebusco dostarczy kolejne autobusy dla Monachium

Jakub Rösler 17 stycznia 2022

Kolejne elektrobusy Ebusco jadą do Multiobus w Belgii

Przestrzeń

Kolejne elektrobusy Ebusco jadą do Multiobus w Belgii

Witold Urbanowicz 24 kwietnia 2020

Ebusco zapowiada nowy, lekki autobus elektryczny

Komunikacja

Ebusco zapowiada nowy, lekki autobus elektryczny

Jakub Dybalski 14 października 2019

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Ebusco dostarczy kolejne autobusy dla Monachium

Komunikacja

Ebusco dostarczy kolejne autobusy dla Monachium

Jakub Rösler 17 stycznia 2022

Kolejne elektrobusy Ebusco jadą do Multiobus w Belgii

Przestrzeń

Kolejne elektrobusy Ebusco jadą do Multiobus w Belgii

Witold Urbanowicz 24 kwietnia 2020

Ebusco zapowiada nowy, lekki autobus elektryczny

Komunikacja

Ebusco zapowiada nowy, lekki autobus elektryczny

Jakub Dybalski 14 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5