Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Szef Bombardiera w Polsce: Czekamy na ruch Rzeszowa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-06-06 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szef Bombardiera w Polsce: Czekamy na ruch Rzeszowa
źródło: BombardierInnovia 300
Główny przedstawiciel spółki Bombardier w Polsce Janusz Kućmin nie chce zdradzić szczegółów rozmów z Rzeszowem, ale wygląda na to, że na razie analizy konkretnych rozwiązań w stolicy Podkarpacia nie będzie. – Wszystko zależy od władz miasta – podkreśla.

– Bardzo mnie cieszy, że w pojawiają się Polsce pomysły na tak nowoczesne systemy transportowe. O ile wiem to projekt ten jest jeszcze we wstępnej fazie – tłumaczy w rozmowie z „Transportem Publicznym”. – Wiele zależy od dalszego postępowania samych władz miasta – dodaje.

O planach władz Rzeszowa dotyczących budowy monoraila, czyli jednoszynowej, nadziemnej kolejki, pisaliśmy już kilkakrotnie. Prezydent Tadeusz Ferenc przekonuje, że to najlepszy pomysł na rozwiązanie problemów transportowych miasta, bo przy porównywalnej z metrem przepustowości monorail jest nie tylko tańszy i łatwiejszy w konstrukcji od kolejki podziemnej, ale również od tramwaju, którego domaga się część rzeszowskich społeczników.

Kilka tygodni temu przedstawiciele Bombardiera zaprezentowali władzom miasta projekt o nazwie Innovia 300 (taki sam system budowany przez konsorcja, w których Bombardier jest liderem ma jeździć w Rijadzie i w Sao Paulo), a te drugie przekonywały urzędników w ministerstwie infrastruktury, że warto w coś takiego zainwestować. Bombardier miał ponoć uszczegółowić plany i w maju znów odwiedzić Rzeszów, ale Kućmin pytany o to czy rzeczywiście przygotowują dokładniejsze opracowanie dla Rzeszowa, odpowiada wymijająco i nie potwierdza.

– To projekt w tak wstępnej fazie, że o szczegółach trudno mówić. Byliśmy na spotkaniu, prezentowaliśmy jeden z naszych produktów. Jeśli władze Rzeszowa zdecydują się na kolejne kroki, ogłoszą przetarg, to pewnie będziemy zainteresowani udziałem – tłumaczy Kućmin. – Na pewno Bombardier jest firmą wiodącą jeśli chodzi o monorail i mamy doświadczenie z budowy podobnych systemów w różnych miejscach na świecie. W każdym przypadku na ostateczny kształt systemu ma wpływ wiele czynników. Bardzo ważnym jest, by firma realizująca taki projekt mogła korzystać z doświadczeń zdobytych wcześniej.

Kućmin nie chciał zdradzić, czy wstępna ocena kosztów ze strony Rzeszowa (200–300 mln zł), jest realna, również tłumacząc to wstępną fazą projektu. 3,5–kilometrowa kolejka budowana w Rijadzie to kontrakt wart 241 mln dol., z kolei monorail mający wozić pasażerów lotniska w saudyjskiej Dżuddzie o długości 1,5 km ma kosztować prawie 100 mln dol. 24–kilometrowy odcinek w Sao Paulo to już koszt 1,6 mld dol. Wstępna trasa proponowana przez władze miasta stworzyłaby kilkunastokilometrową pętlę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Autobus elektryczny bez kabla i gniazdka

Komunikacja

Autobus elektryczny bez kabla i gniazdka

Jakub Dybalski 28 czerwca 2014

Kraków. Pasażer wypadł z tramwaju razem z drzwiami

Komunikacja

Kraków. Pasażer wypadł z tramwaju razem z drzwiami

Jakub Dybalski 28 maja 2014

Rzeszów jak Sao Paulo. Szuka pieniędzy na monorail

Komunikacja

Rzeszów jak Sao Paulo. Szuka pieniędzy na monorail

Jakub Dybalski 26 maja 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5