Urząd Miasta w Szczecinie otworzył oferty w przetargu na dostawy 16 autobusów hybrydowe, z czego połowę mają stanowić pojazdy przegubowe. W postępowaniu wystartował jedynie Solaris.
Przetarg w Szczecinie został podzielony na dwie części. Pierwsza obejmuje osiem autobusów jednoczłonowych, 12-metrowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, hybrydowych z silnikiem zasilanym olejem napędowym (spełniającym normę emisji spalin EURO VI), wyprodukowanych w 2018 roku. Druga część natomiast kolejne 8 autobusów, ale tym razem przegubowych i o podobnych cechach, jak w części pierwszej. Co nietypowe, w pojazdach muszą się znaleźć wydzielone i oznaczone miejsca dla psów przewodników. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (12 grudnia) minął termin składania ofert. W obu częściach wystartował jedynie Solaris. Pojazdy 12-metrowe producent jest gotów dostarczyć za 18,08 mln zł brutto, co przekracza budżet, określony na kwotę 16,76 mln zł brutto. Przegubowce Solaris wycenił na 23,88 mln zł brutto, co mieści się w budżecie określonym na kwotę 24,21 mln zł brutto.
Teraz zamawiający musi podjąć decyzję, czy zwiększyć budżet i wybrać ofertę Solarisa w części dotyczącej solówek. Przewidziany czas na dostawy pojazdów w obu częściach zamówienia to 270 dni od daty podpisania umowy.