Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin szuka przegubowych hybryd dla SPA Klonowica

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
25-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin szuka przegubowych hybryd dla SPA Klonowica
fot. JR
Szczecin ogłosił przetarg na zakup sześciu przegubowych autobusów typu mild hybrid dla SPA Klonowica. Pojazdy mają mieć ponad 17 metrów długości, niską podłogę, napęd spalinowo-elektryczny i baterie o pojemności co najmniej 320 kWh. W planie także opcja na kolejne sześć sztuk.

Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” ogłosiło przetarg na dostawę przegubowych autobusów z napędem typu mild hybrid. Zamówienie obejmuje sześć pojazdów w podstawowym zakresie oraz możliwość rozszerzenia o kolejne sześć w ramach prawa opcji. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe, z napędem spalinowo-elektrycznym i bogatym wyposażeniem zapewniającym zarówno niskie zużycie paliwa, jak i komfort pracy kierowców oraz pasażerów. Zakup ma zostać współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej, w tym programu NextGenerationEU.

To jednak nie wszystkie obecne inwestycje autobusowe w Szczecinie. Warto wspomnieć, że Szczecin równolegle prowadzi kilka dużych projektów taborowych. SPA Dąbie planuje zakup nawet 44 autobusów mild hybrid, testuje przegubowego elektryka MAN i stara się o dofinansowanie zakupu 50 autobusów wodorowych. Już jakiś czas temu miasto zapowiadało również zakup około 40 autobusów spalinowych lub hybrydowych – głównie dla Dąbia, w mniejszym zakresie dla SPA Klonowica.

Napęd mild hybrid i wysoka pojemność

Zgodnie z zamówieniem SPA Klonowica pojazdy muszą mieć długość całkowitą od 17,5 do 18,75 metra, szerokość 2,55 m i wysokość maksymalnie 3,4 m. Przegubowce mają pomieścić co najmniej 130 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących, a przynajmniej 10 miejsc musi być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazdy będą w pełni niskopodłogowe i wyposażone w minimum trzy pary drzwi dwuskrzydłowych.

Zamówienie precyzuje także wymagania napędowe: autobus ma być wyposażony w silnik spalinowy wysokoprężny o mocy co najmniej 200 kW, spełniający normę Euro VI, oraz zintegrowany z nim układ mild hybrid z silnikiem elektrycznym o mocy co najmniej 30 kW. Napęd ma być połączony ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, a rekuperowana energia będzie magazynowana w zestawie baterii o pojemności użytkowej minimum 320 kWh.

Pojazdy muszą oferować zasięg co najmniej 250 km na jednym ładowaniu baterii trakcyjnych. Ładowanie ma odbywać się poprzez złącze plug-in typu CCS2 z mocą min. 150 kW. System ładowania musi być zgodny z normami ISO 15118 i OCPP. Pantografy nie są dopuszczone.

Komfort i bezpieczeństwo

Kabina kierowcy ma być wyposażona w klimatyzację, lodówkę, radio z Bluetooth, schowki, ogrzewanie postojowe oraz oświetlenie LED. W przestrzeni pasażerskiej również przewidziano pełną klimatyzację i ogrzewanie wodne. Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne ma być wykonane wyłącznie w technologii LED, a tablice i wyświetlacze muszą być zgodne z systemem stosowanym przez ZDiTM.

Zamawiający wymaga systemów wspomagających bezpieczeństwo, m.in. systemu gaszenia pożaru w komorze silnika i baterii, monitoringu z rejestratorem oraz systemu hamowania awaryjnego (ABA). Pojazdy mają być wykonane z materiałów o niskiej toksyczności i spełniających normy palności.

Wsparcie, dokumentacja, opcja

Wykonawca musi zapewnić szkolenie dla kierowców i pracowników zaplecza technicznego, dokumentację techniczną, wykazy części zamiennych oraz dostęp do dokumentacji cyfrowej przez min. 15 lat. Zamówienie obejmuje również dostarczenie mobilnej ładowarki dla każdego autobusu.

Prawo opcji zakłada możliwość zakupu kolejnych sześciu autobusów na tych samych warunkach. Zamawiający poinformuje o chęci skorzystania z opcji w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy. Dostawy z opcji nie mogą rozpocząć się wcześniej niż po 420 dniach od tego momentu.

Terminy i kryteria

Oferty można składać do 27 sierpnia. Na realizację zamówienia podstawowego przewidziano maksymalnie 460 dni od daty podpisania umowy.

Kryteria oceny ofert obejmują: cenę (60%), liczbę pasażerów (10%) – maksymalna punktacja za ≥136 osób, długość gwarancji całopojazdowej (15%) – oceniana w zakresie 48–72 miesięcy, zużycie paliwa wg testu SORT2 (10%), zawieszenie niezależne przednie i tylne (5%).

Zamawiający wymaga, by wykonawca miał doświadczenie w dostawie co najmniej czterech autobusów mild hybrid w ciągu ostatnich trzech lat – może to być jedna lub dwie umowy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SPA Klonowica blisko nowych elektrobusów

Komunikacja

SPA Klonowica blisko nowych elektrobusów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

Szczecin ma jedną ofertę na 14 elektrobusów. Bez zaskoczenia

Komunikacja

Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy

Komunikacja

Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy

Jakub Rösler 03 kwietnia 2024

Szczecin ma dwa nowe elektrobusy. W tle zakup kolejnych 18 wozów

Komunikacja

Szczecin: SPA Klonowica oficjalnie z Solarisem

Komunikacja

Szczecin: SPA Klonowica oficjalnie z Solarisem

Witold Urbanowicz 11 maja 2018

Szczecin: SPA Klonowica z jedną ofertą na przegubowce

Komunikacja

Szczecin: SPA Klonowica z jedną ofertą na przegubowce

Witold Urbanowicz 10 kwietnia 2018

Zobacz również:

SPA Klonowica blisko nowych elektrobusów

Komunikacja

SPA Klonowica blisko nowych elektrobusów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

Szczecin ma jedną ofertę na 14 elektrobusów. Bez zaskoczenia

Komunikacja

Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy

Komunikacja

Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy

Jakub Rösler 03 kwietnia 2024

Szczecin ma dwa nowe elektrobusy. W tle zakup kolejnych 18 wozów

Komunikacja

Szczecin: SPA Klonowica oficjalnie z Solarisem

Komunikacja

Szczecin: SPA Klonowica oficjalnie z Solarisem

Witold Urbanowicz 11 maja 2018

Szczecin: SPA Klonowica z jedną ofertą na przegubowce

Komunikacja

Szczecin: SPA Klonowica z jedną ofertą na przegubowce

Witold Urbanowicz 10 kwietnia 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij