Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Siedem ofert w przetargu na obsługę radomskiej komunikacji

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MZDiK Radom

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Siedem ofert w przetargu na obsługę radomskiej komunikacji
fot. MZDiK RadomKto wprowadzi na radomskie ulice 23 nowe autobusy?
Siedem ofert zostało złożonych w przetargu na świadczenie usług przewozowych w radomskiej komunikacji przez najbliższe 10 lat. Po wyłonieniu najkorzystniejszej oferty pasażerowie będą mogli jeździć dwudziestoma trzema nowymi wozami niskopodłogowymi, wyposażonymi między innymi w klimatyzację i monitoring.

– Przetarg ma na celu wyłonienie operatora, który będzie przez 10 lat obsługiwać wybrane linie miejskie (choć w razie potrzeb może zostać również skierowany na inne trasy w ramach całej sieci komunikacyjnej MZDiK). W tym okresie autobusy zwycięskiej firmy pokonają łącznie około 13 milionów kilometrów. Zgodnie z założeniami, pojazdów ma być 23, z czego maksymalnie 22 w ruchu i jeden rezerwowy. Wszystkie powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku Muszą mieć ponad 11,5 metra długości, troje drzwi, niską podłogę, minimum 95 miejsc dla pasażerów, w tym przynajmniej 25 siedzących oraz dodatkowo po jednym miejscu na wózki: dziecięcy i inwalidzki – informuje Marek Ziółkowski z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

W przetargu swoje oferty złożyły następujące firmy:

• konsorcjum firm: Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia (lider), Meteor z Jaworzna oraz Irex-4 ze Świętochłowic: 79.606.800 zł;

• Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Radomia: 82.414.800 zł;

• Arriva Bus Transport Polska z Torunia: 87.609.600 zł;

• spółka Michalczewski z Radomia: 89.575.200 zł;

• Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej z Zielonej Góry: 92.523.600 zł;

• Mobilis z Mościsk: 96.876.000 zł.

• Europa Express City z Warszawy: 97.297.200 zł;

– Na realizację powyższego zamówienia przeznaczyliśmy 88.560.000 złotych brutto. Wszystkie oferty muszą teraz zostać bardzo dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym – mówi Piotr Wójcik, pełniący obowiązki zastępca dyrektora do spraw komunikacji w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Nowe autobusy muszą spełniać normę emisji spalin EURO-6, być wyposażone w klimatyzację, ogrzewanie, monitoring, nagłośnienie, system automatycznego zliczania pasażerów wysiadających i wsiadających oraz łączność radiową kierowców z bazą. Pojawią się w nich również urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz Radomskiej Karty Miejskiej. Pojazdy będą oczywiście pomalowane w obecnie obowiązujące barwy miejskie, zgodnie ze strategią marki Radomia.

Zwycięzca postępowania będzie musiał wprowadzić do ruchu pierwszych osiem autobusów najpóźniej w 170 dniu od podpisania umowy. Pięć dni później wozów powinno jeździć już 15, zaś po kolejnych pięciu dniach musi być komplet. Umowa będzie obowiązywała przez 120 miesięcy od wspomnianego podpisania umowy MZDiK z nowym operatorem.

– Przypomnijmy, że jest to już drugi przetarg na obsługę linii miejskich. Pierwszego nie udało się bowiem rozstrzygnąć. Firma Michalczewski żądała wtedy za realizację usługi 92 milionów 664 tysięcy złotych, zaś Mobilis - 97 milionów 297 tysięcy 200 złotych. Przy ocenie obu ofert braliśmy pod uwagę nie tylko ich wartość, ale i rok produkcji autobusów. Tymczasem na realizację zamówienia mieliśmy przeznaczonych 81 milionów złotych – dodaje Marek Ziółkowski.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Jest przetarg na przewozy kolejowe w kujawsko-pomorskim

Komunikacja

Jest przetarg na przewozy kolejowe w kujawsko-pomorskim

Michał Szymajda 18 września 2021

Gdańsk. Przetarg na budowę węzła integracyjnego Rębiechowo

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Jest przetarg na przewozy kolejowe w kujawsko-pomorskim

Komunikacja

Jest przetarg na przewozy kolejowe w kujawsko-pomorskim

Michał Szymajda 18 września 2021

Gdańsk. Przetarg na budowę węzła integracyjnego Rębiechowo

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5