W porcie w chilijskim San Antonio wyładowano ze statku 100 autobusów elektrycznych K9FE, które do Santiago sprzedał chiński koncern BYD. Pojazdy płynęły przez Ocean Spokojny ponad miesiąc.
Autobusy trafią do stołecznego przewoźnika Metbus, który będzie z nich korzystał na całkowicie zelektryfikowanej linii wzdłuż jednej z głównych ulic w mieście Avenida Grecia. Po Santiago kursuje ponad 6 tys. autobusów w ruchu miejskim. Te zamówione od BYD-a, dołączą do dwustu kupionych w zeszłym roku (po setce dostarczyły BYD i inny chiński producent – Yutong). Razem z nimi zeroemisyjne pojazdy będą stanowiły ok. 6 proc. całej stołecznej floty autobusowej. Metbus z kolei będzie przewoźnikiem z największą flotą autobusów elektrycznych w obu Amerykach.
Zakupy dla Santiago są efektem dość skomplikowanego porozumienia, w którym poza przewoźnikiem i producentem mają swój udział również władze lokalne, rządowe i spółka energetyczna Enel X. To właśnie sprzedawca prądu, który zyskuje nowy rynek zbytu na swój towar, w dużej mierze finansuje całe przedsięwzięcie.