Partnerzy serwisu:
Felietony i komentarze

Rzecz o braku miejsc parkingowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
2017-02-02 11:30
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-15 01:30
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

FELIETONY I KOMENTARZE
Rzecz o braku miejsc parkingowych
fot. Jędrzej PuzyńskiMuranów
Nasze miasta rozrastają się w niesamowitym tempie. Wola w zeszłym roku obchodziła swoje 100-lecie przyłączenia do Warszawy. Od tego czasu powierzchnia stolicy wzrosła ponad czterokrotnie, podobnie jak liczba mieszkańców których dziś według różnych szacunków mieszka tam ok. 2 milionów. Jednocześnie na jedną osobę przypada ok. 0,6 samochodu co stawia miasto w czołówce europejskich metropolii jeżeli chodzi o ilość aut na 1000 osób. Niby wszyscy to widzimy, dlaczego więc niektórym tak trudno zaakceptować oczywiste fakty?

Do napisania tego felietonu skłonił mnie komentarz pod zdjęciem na profilu Piesza Wola. Na zdjęciu widzimy ładny plac na warszawskim Muranowie, położony w sposób nieoczywisty w ukrytej przestrzeni pomiędzy kamienicami. Plac mógłby być centrum lokalnej aktywności, miejscem spotkań, placem zabaw, boiskiem lub czymkolwiek innym, został jednak zwykłym parkingiem. Niby historia stara jak świat, kierowcy parkują, a miejscy aktywiści się oburzają. Ale wracając do komentarza. Pojawił się w nim zarzut, że autor zdjęcia nie zna lokalnych realiów, a na Muranowie w tym rejonie „brakuje ok. 50 miejsc parkingowych”. I temu słowu „brak” chciałbym teraz chwilkę poświęcić.

Słownik Języka Polskiego wskazuje na dwa podstawowe znaczenia słowa „brak”. Pierwsze to „fakt nieistnienia czegoś”, a drugie występuje w momencie gdy wyrażamy własną opinię np.: „Brak mi tu czegoś”. Okazuje się, że oba te użycia słowa „brak” doskonale pasują do kwestii parkingów w Warszawie. W centrum miasta, a takim już niewątpliwie jest Muranów, po prostu nie istnieje więcej miejsc parkingowych. Nie ma ich i nie będzie, chyba że zaczniemy wycinać drzewa, wyburzać domy albo kopać pod nimi wielopiętrowe parkingi. Oczywiście rozumiem, że może być komuś przykro z tego powodu i może mu tych miejsc parkingowych brakować. Ale co można zrobić gdy się nie ma na coś wpływu? Najlepiej się z tym pogodzić.

Chciałbym więc zaapelować do wszystkich kierowców, zaakceptujcie fakt że więcej miejsc parkingowych w centrach wielkich miast już nie będzie. A nawet jeżeli ktoś postanowi je zbudować np. w formie wspomnianych podziemnych parkingów (notabene wspominają o takiej opcji właśnie władze Warszawy), to nie będzie to miejsce na dowolną posiadaną przez Was ilość samochodów tylko najwyżej na jeden. Nie będzie to też czekające na Was miejsce w dowolnym punkcie miasta w którym akurat postanowicie się zatrzymać tylko najwyżej blisko domu. Niestety, jeżeli 12 metrów przestrzeni, np. mieszkania, kosztuje w centrum jakieś 120 tys. zł, to nie możecie oczekiwać że inne 12 metrów, na których chcecie akurat zaparkować, będzie na Was zawsze czekać gdziekolwiek się wybierzecie. I to za darmo, bo przecież 3 zł za godzinę to rozbój w biały dzień. Musicie się z tym pogodzić. Nie macie innego wyjścia.

Co jeszcze można w takiej sytuacji zrobić? Dla niektórych może to zabrzmieć jak herezja, ale … zrezygnować lub przynajmniej ograniczyć używanie samochodu. Transport publiczny, parkingi P+R na obrzeżach, rower i własne nogi. Tylko takie mamy opcje. I piszę to nie tylko jako zwolennik komunikacji miejskiej, ale także jako kierowca często poruszający się po mieście prywatnym autem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Opole. Za parking się nie płaci, ale miasto nie traci

Przestrzeń

Opole. Za parking się nie płaci, ale miasto nie traci

Jakub Dybalski 04 stycznia 2017

Smart Parking. Kierowca już nie będzie musiał szukać miejsca

Przestrzeń

Parkowanie w Amsterdamie, czyli co robią zmotoryzowani Holendrzy

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Opole. Za parking się nie płaci, ale miasto nie traci

Przestrzeń

Opole. Za parking się nie płaci, ale miasto nie traci

Jakub Dybalski 04 stycznia 2017

Smart Parking. Kierowca już nie będzie musiał szukać miejsca

Przestrzeń

Parkowanie w Amsterdamie, czyli co robią zmotoryzowani Holendrzy

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5