Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Prezes MPK Wrocław wnosi o nieprzedłużanie umów z rosyjskimi kierowcami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Prezes MPK Wrocław wnosi o nieprzedłużanie umów z rosyjskimi kierowcami
fot. MPK Wrocław
Wśród kierowców prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej w największych polskich miastach znajdują się także obywatele innych państw. Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław, wstrząśnięty ostatnimi doniesieniami z Ukrainy, poprosił jednego z podwykonawców o rozważenie nieprzedłużania umów z rosyjskimi pracownikami. – Komunikacja miejska to regionalna infrastruktura krytyczna. Kierowca autobusu czy motorniczy tramwaju odpowiada za zdrowie i życie setek osób. Dlatego dla naszego wspólnego bezpieczeństwa musimy ostrożnie podchodzić do zatrudniania obywateli krajów jawnie wrogich Polsce także w komunikacji miejskiej – wskazuje prezes.

W zeszłym tygodniu do prezesa MPK Wrocław wpłynęła prośba od ukraińskiego kierowcy podwykonawcy o zwolnienie obywateli Rosji. – Uznałem wówczas że nie ma zbiorowej odpowiedzialności i poprosiłem podwykonawcę o załagodzenie konfliktu pomiędzy pracownikami – opowiada Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Teraz jednak prezes, pod wpływem ostatnich wydarzeń na terenie Ukrainy, zmienia zdanie. – Wstrząśnięty zdjęciami z Buczy, Irpienia i Hostomelu, dokumentującymi ludobójstwo i zezwierzęcenie, którego ofiarami padły tysiące niewinnych obywateli Ukrainy, zweryfikowałem swoje stanowisko. Sytuacja każdej z zatrudnionych osób jest inna. Została ona szczegółowo przeanalizowana. W konsekwencji poprosiłem jednego z naszych podwykonawców o rozważenie zasadności przedłużania kończących się w tym miesiącu umów z pracownikami – obywatelami Federacji Rosyjskiej. Decyzję pozostawiam podwykonawcy – wskazuje Balawejder. – Nie mógłbym sobie spojrzeć w oczy gdybym pozostał obojętny. Biorę za to osobistą odpowiedzialność, ze wszystkimi tego konsekwencjami – dodaje prezes MPK.

Jak przekonuje prezes, komunikacja miejska stanowi element regionalnej infrastruktury krytycznej. – To nie tylko tramwaje i autobusy, ale także stacje i zbiorniki z olejem napędowym, trafostacje i cała sieć trakcyjna. Szczegółowa wiedza o ich umiejscowieniu w czasie konfliktu zbrojnego ma znaczenie fundamentalne dla funkcjonowania miasta, co już dziś czyni ją ważną informacją wywiadowczą – przekonuje Balawejder.

Prezes przypomina, że kierowcy i motorniczowie odpowiadają za bezpieczeństwo, zdrowie i życie setek pasażerów. – Dlatego, zgodnie z przepisami ustawy, wymagamy badań psychologicznych oraz zaświadczeń o niekaralności od wszystkich naszych pracowników. O ile w wypadku obywateli Ukrainy ustawa wprowadza uproszczone procedury jego uzyskania, to otrzymanie wiarygodnych zaświadczeń np. z Federacji Rosyjskiej jest właściwie niemożliwe.

Dlatego dla naszego wspólnego bezpieczeństwa musimy ostrożnie podchodzić do zatrudniania obywateli krajów jawnie wrogich Polsce także w komunikacji miejskiej – wskazuje prezes. Jak dodaje, w ostatnim okresie nie bez powodu z Polski wydalono kilkudziesięciu rosyjskich szpiegów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Przestrzeń

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Witold Urbanowicz 08 maja 2023

Wojna a energetyka: Nie ma odwrotu od „zielonego” kursu

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Nantes. Kierowcy autobusów w spódnicach wywalczyli prawo do szortów

Prawo & Finanse

Nantes. Kierowcy autobusów w spódnicach wywalczyli prawo do szortów

Jakub Dybalski 23 czerwca 2017

Felieton: Mistrz kierownicy ucieka

Prawo & Finanse

Felieton: Mistrz kierownicy ucieka

Paweł Rydzyński 21 lipca 2014

Dziewczyna za kółkiem autobusu

Komunikacja

Dziewczyna za kółkiem autobusu

Jakub Dybalski 08 marca 2014

Pozostałe z wątku:

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Przestrzeń

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Witold Urbanowicz 08 maja 2023

Wojna a energetyka: Nie ma odwrotu od „zielonego” kursu

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Nantes. Kierowcy autobusów w spódnicach wywalczyli prawo do szortów

Prawo & Finanse

Nantes. Kierowcy autobusów w spódnicach wywalczyli prawo do szortów

Jakub Dybalski 23 czerwca 2017

Felieton: Mistrz kierownicy ucieka

Prawo & Finanse

Felieton: Mistrz kierownicy ucieka

Paweł Rydzyński 21 lipca 2014

Dziewczyna za kółkiem autobusu

Komunikacja

Dziewczyna za kółkiem autobusu

Jakub Dybalski 08 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5