Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań chce przebudować ul. Ogrodową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZDM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

ZDM Poznań chce przebudować ulicę Ogrodową. Liniowy układ zieleni i przyjazny ciąg pieszy z sąsiedztwie parku H. Dąbrowskiego, a także zmiana geometrii skrzyżowania z ul. Piekary i Krysiewicza. To najważniejsze elementy koncepcji zmian na ul. Ogrodowej. Poświęcone im konsultacje społeczne potrwają do 18 września br.

Dokumentacja będąca przedmiotem opiniowania obejmuje odcinek ul. Ogrodowej pomiędzy ulicami Ratajczaka i Piekary / Krysiewicza. Najważniejszą zmianą, planowaną w tym miejscu, są nasadzenia zieleni niskiej i drzew po południowej stronie, sąsiadującej z parkiem H. Dąbrowskiego, wraz z budową ciągu pieszego. Ten ostatni zostanie wykonany z przepuszczalnej nawierzchni parkowej i zastąpi istniejące przedepty i fragmenty bitumicznego chodnika. Jest to odpowiedź na społeczne oczekiwanie korzystania z rozwiązań ekologicznych i przyjaznych naturze. Ponadto na całej długości projektowanego odcinka przewidziano nawierzchnię z rzędowej kostki kamiennej – ta istniejąca obecnie zostanie zachowana, a ta znajdująca się pod asfaltem na pozostałym odcinku będzie odtworzona. Zmieni się również geometria skrzyżowania ul. Ogrodowej z ul. Piekary i ul. Krysiewicza, a na odbrukowanym fragmencie jezdni po północno-wschodniej stronie pojawi się zieleń. Przy wejściu do parku H. Dąbrowskiego powstanie natomiast podjazd dla wózków. 

Zieleń i nowa aleja parkowa

Ciąg pieszy planowany na przestrzeni pomiędzy ogrodzeniem parku H. Dąbrowskiego, a krawędzią jezdni ul. Ogrodowej będzie de facto aleją parkową o szerokości 2 metrów, otoczoną istniejącą i nową zielenią. Dążąc do ochrony istniejącego drzewostanu zrezygnowano z budowy „standardowego” chodnika. Aleja prowadzić będzie pomiędzy rosnącymi tutaj drzewami i wykonana zostanie z mineralnej, przepuszczalnej nawierzchni (podobne rozwiązanie można zaobserwować na skwerze przy skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Hetmańskiej). W jej otoczeniu posadzonych zostanie 1800 metrów kwadratowych krzewów i zasianych 500 metrów kwadratowych trawnika. Projekt przewiduje przesadzenie 2 drzew kolidujących z projektowanym podjazdem dla wózków, oraz nasadzenie 12 nowych drzew.

Nowa geometria skrzyżowania ul. Ogrodowej, ul. Piekary i ul. Krysiewicza

U zbiegu tych trzech ulic przewiduje się zwężenie jednokierunkowego wlotu ul. Krysiewicza do 4 metrów i jego wyprofilowane w taki sposób, aby pojazdy wjeżdżały na skrzyżowanie prostopadle do ul. Ogrodowej. Poprawi to bezpieczeństwo i „czytelność” skrzyżowania dla kierowców. Wlot ul. Piekary zostanie zwężony do 6 metrów poprzez poszerzenie chodnika po zachodniej stronie ulicy i zwiększenie promienia skrętu dla jadących w prawo z ul. Piekary w ul. Ogrodową. W ramach zmian na skrzyżowaniu fragment jezdni w jego północno-wschodnim narożniku zostanie odbrukowany i obsadzony zielenią.

Przebudowa jezdni

Obecnie nawierzchnia odcinka ul. Ogrodowej objętego konsultowanym opracowaniem wykonana jest częściowo z kostki brukowej i asfaltu. Koncepcja przewiduje zachowanie nawierzchni z kostki kamiennej oraz jej odtworzenie na odcinku, gdzie obecnie kostkę przykrywa asfalt. Parkowanie po południowej stronie ulicy zostanie ujednolicone. Obecnie w tym miejscu istnieją dwie zatoki parkingowe: jedna z miejscami prostopadłymi, druga ze skośnymi. Po zmianach w obu zatokach parkowanie będzie możliwe na miejscach prostopadłych, a dwa miejsca zostaną przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.

Wygoda i bezpieczeństwo pieszych

Powstanie ciągu pieszego w sąsiedztwie parku H. Dąbrowskiego znacznie poprawi komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych po południowej stronie ul. Ogrodowej. Ponadto koncepcja uwzględnia ujednolicenie chodnika po stronie północnej zgodnie z obowiązującym katalogiem nawierzchni (jasnoszara drobna kostka betonowa z pasami kompensacyjnymi z kostki koloru grafitowego od strony jezdni i zabudowy). Przy wejściu na teren parku H. Dąbrowskiego wybudowana zostanie pochylnia dla wózków. Przejścia dla pieszych zostaną doświetlone i wyposażone w maty fakturowe, ułatwiające poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Ponadto krawężniki przy przejściach dla pieszych i na zjazdach zostaną obniżone do 2cm.

Pozostałe rozwiązania

Dokumentację uzupełnia budowa kanału technologicznego, odtworzenie ścieku przykrawężnikowego, przebudowa odwodnienia i wymiana oznakowania. W planie jest także montaż małej architektury: 5 ławek i 11 stojaków rowerowych
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań porządkuje “hulajnogowy” chaos

Mobilność

Poznań porządkuje “hulajnogowy” chaos

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Skierniewice otrzymały środki na ponowne zazielenienie Rynku

Przestrzeń

Poznań uporządkuje parkowanie hulajnóg

Mobilność

Poznań uporządkuje parkowanie hulajnóg

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2023

Zielone przystanki w Łodzi

Przestrzeń

Zielone przystanki w Łodzi

Redakcja/inf. pras. 31 grudnia 2022

Poznań podsumował remonty chodników

Przestrzeń

Poznań podsumował remonty chodników

Redakcja/inf. pras. 18 stycznia 2022

Poznań. Jak szeroki jest tramwaj? Miasto oznaczyło jezdnię

Przestrzeń

Zobacz również:

Poznań porządkuje “hulajnogowy” chaos

Mobilność

Poznań porządkuje “hulajnogowy” chaos

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Skierniewice otrzymały środki na ponowne zazielenienie Rynku

Przestrzeń

Poznań uporządkuje parkowanie hulajnóg

Mobilność

Poznań uporządkuje parkowanie hulajnóg

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2023

Zielone przystanki w Łodzi

Przestrzeń

Zielone przystanki w Łodzi

Redakcja/inf. pras. 31 grudnia 2022

Poznań podsumował remonty chodników

Przestrzeń

Poznań podsumował remonty chodników

Redakcja/inf. pras. 18 stycznia 2022

Poznań. Jak szeroki jest tramwaj? Miasto oznaczyło jezdnię

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5