Kraków wraz z PKP PLK rozpisują przetarg na przystanek SKA Kraków Prądnik Czerwony wraz z parkingami przesiadkowymi. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.
Przedmiotem zamówienia jest projekt i budowa przystanku SKA Kraków Prądnik Czerwony. Przystanek zaplanowano u zbiegu linii kolejowych 8 i 95. Założono budowę dwóch peronów zewnętrznych, jednokrawędziowych, naprzeciwległych przy linii nr 8 od km 315+087,5 do km 315+287,5. Długość użytkowa peronów to 200 m, wysokość krawędzi 0,76 m powyżej główki szyny, a szerokość – 4,5 m. Nad wyjściami z peronów na płytę parkingu, nad windami i miejscami postojowymi dla rowerów zaprojektowano zadaszenie – wiatę o wymiarach 34 m na 25,5 m, wspartej na dźwigarach. Pokrycie dwukrzywiznowego dachu stanowić będzie blacha.
Przewidziano budowę parkingów przesiadkowych. Po północnej stronie zaplanowano obiekt dla 149 aut, który będzie zlokalizowany na płycie żelbetowej częściowo przykrywającej perony linii kolejowej nr 8 – z wjazdem od Meiera. Między liniami 8 i 95 znajdzie się niewielki parking środkowy z wjazdem od strony ul. Reduta. Kolejny parking, południowy, znajdzie się między ul. Powstańców a linią nr 95. Zaplanowano tam 53 miejsca postojowe. Zaplanowano też miejsca postojowe dla rowerów – łącznie 40 stojaków na 80 rowerów. Przewidziano toalety.
Przebudowany zostanie układ drogowy. Przewidziano budowę kładki nad linią 95 oraz nowego wiaduktu nad liną 8. Wiadukt nad linią 95 zostanie przebudowany. Założono rezerwę pod dwa dodatkowe tory linii nr 8.
Termin składania ofert mija 6 października. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz okres gwarancji (40%). Na realizację prac przeznaczono 483 dni. Przewidziano dofinansowanie ze środków unijnych. Zamawiający zastrzega, że w przypadku braku przyznania środków postępowanie może zostać unieważnione.

Zagospodarowanie terenu, po prawej stronie rysunku ul. Reduta, w górnej części ul. Meiera