Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dwie oferty na budowę przystanku kolejowego Kraków Prądnik Czerwony

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-11-17 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dwie oferty na budowę przystanku kolejowego Kraków Prądnik Czerwony
fot. PKP PLK
PKP PLK otworzyły oferty w prowadzonym wspólnie z Krakowem przetargu na budowę nowego przystanku SKA Kraków Prądnik Czerwony wraz z parkingami przesiadkowymi. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.

Przedmiotem zamówienia jest projekt i budowa przystanku SKA Kraków Prądnik Czerwony. Przystanek zaplanowano u zbiegu linii kolejowych 8 i 95. Założono budowę dwóch peronów zewnętrznych, jednokrawędziowych, naprzeciwległych przy linii nr 8 od km 315+087,5 do km 315+287,5. Długość użytkowa peronów to 200 m, wysokość krawędzi 0,76 m powyżej główki szyny, a szerokość – 4,5 m. Nad wyjściami z peronów na płytę parkingu, nad windami i miejscami postojowymi dla rowerów zaprojektowano zadaszenie – wiatę o wymiarach 34 m na 25,5 m, wspartej na dźwigarach. Pokrycie dwukrzywiznowego dachu stanowić będzie blacha.

Przewidziano budowę parkingów przesiadkowych. Po północnej stronie zaplanowano obiekt dla 149 aut, który będzie zlokalizowany na płycie żelbetowej częściowo przykrywającej perony linii kolejowej nr 8 – z wjazdem od Meiera. Między liniami 8 i 95 znajdzie się niewielki parking środkowy z wjazdem od strony ul. Reduta. Kolejny parking, południowy, znajdzie się między ul. Powstańców a linią nr 95. Zaplanowano tam 53 miejsca postojowe. Zaplanowano też miejsca postojowe dla rowerów – łącznie 40 stojaków na 80 rowerów. Przewidziano toalety.

Przebudowany zostanie układ drogowy. Przewidziano budowę kładki nad linią 95 oraz nowego wiaduktu nad liną 8. Wiadukt nad linią 95 zostanie przebudowany. Założono rezerwę pod dwa dodatkowe tory linii nr 8.

Dzisiaj (17 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm ZUE i Mota-Engil Central Europe proponuje 68,821 mln zł brutto, natomiast Strabag – 79,145 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 49,221 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (60%) oraz okres gwarancji (40%). Na realizację prac przeznaczono 483 dni. Przewidziano dofinansowanie ze środków unijnych. Zamawiający zastrzega, że w przypadku braku przyznania środków postępowanie może zostać unieważnione.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Powstanie przystanek Kraków Prądnik Czerwony

Przestrzeń

Powstanie przystanek Kraków Prądnik Czerwony

Witold Urbanowicz 03 września 2021

Kraków planuje nowe trasy tramwajowe i przystanki kolejowe

Komunikacja

Kraków planuje nowe trasy tramwajowe i przystanki kolejowe

Kasper Fiszer 09 września 2021

Umowa na studium wykonalności dla SKA w Krakowie podpisana

Komunikacja

Umowa na studium wykonalności dla SKA w Krakowie podpisana

inf. prasowa 18 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5