Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Polski Bus: 5,5 mln pasażerów w 2015 r. Zagrożeniem samochody

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Polski Bus: 5,5 mln pasażerów w 2015 r. Zagrożeniem samochody
fot. Polski Bus
Jeden z największych przewoźników autokarowych w Polsce przewiózł w poprzednim roku ok. 5,5 mln pasażerów. – Ubiegły rok był czasem dynamicznego rozwoju i rozbudowy siatki połączeń, docierających do najważniejszych polskich i europejskich miast – mówi Piotr Pogonowski, dyrektor Marketingu i Komunikacji Polskiego Busa. Przewoźnik wyjaśnia, skąd taki wynik.

W 2015 roku z usług Polskiego Busa skorzystało blisko 5,5 mln pasażerów. W połowie stycznia 2016 r. przewoźnik świętował natomiast przewiezienie 16 milionów pasażerów w ciągu 55 miesięcy działalności. – Ubiegły rok był czasem dynamicznego rozwoju i rozbudowy siatki połączeń, docierających do najważniejszych polskich i europejskich miast – mówi Piotr Pogonowski, dyrektor Marketingu i Komunikacji przewoźnika.

Owszem, pojawiły się nowe połączenia. Polski Bus otworzył 8 nowych linii i swoimi połączeniami objął 17 nowych miast – przeważnie mniejszych, do których usługa do tej pory nie docierała. Jednak warto wymienić, że pojawiło się też kilka cięć w rozkładzie, z którego zniknął m.in. Olsztyn. Z powodu wspomnianych kłopotów z procedurą o udzielenie zezwolenia na przewozy ograniczone zostały połączenia ze stolicy przez Lublin do Rzeszowa. Przewoźnik ograniczył też liczbę kursów np. do Gdańska i Katowic, czyli tam, gdzie jeździ Pendolino.

– W zeszłym roku uruchomiliśmy także zupełnie nową usługę na rynku przewozów – luksusową markę Polski Bus Gold – mówi Pogonowski. – Łączna wartość inwestycji w 2015 r. wyniosła ponad 50 mln zł, w tym ponad 10 mln zł przeznaczono na najnowszą flotę ekskluzywnych autokarów PolskiBusGold.com – zaznacza. Dodaje również, że firma jest bardzo zadowolona z wyników.

W tym roku Polski Buz zamierza skupić się na utrzymaniu dotychczasowych usług. – Będziemy także na bieżąco analizować funkcjonowanie poszczególnych linii w celu jak najlepszej optymalizacji siatki połączeń – podkreśla Pogonowski. Zaznacza przy tym, że w przyszłości nie przewoźnik nie wyklucza jednak uruchomienia nowych linii i przystanków na już funkcjonujących trasach czy też inwestycji we flotę. – Kierujemy się jednak zasadą, że nigdy nie informujemy o naszych planach, zwłaszcza, że np. otwarcie nowej linii uzależnione jest od wielu czynników zewnętrznych takich jak pozwolenia czy logistyka – dodaje.

Największej konkurencji Polski Bus upatruje w samochodach osobowych. – W Polsce ciągle istnieje kult posiadania własnego auta ale jesteśmy przekonani, że wraz z rozwojem naszej oferty będzie się to zmieniać. Z badań przeprowadzonych wśród naszych pasażerów wynika, że aż 24% przesiadło się do naszych komfortowych autobusów z prywatnych samochodów – mówi Pogonowski.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5