Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Definitywny koniec Polskiego Busa. Souter wychodzi z siatki połączeń Flixbus

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2020-01-15 15:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Definitywny koniec Polskiego Busa. Souter wychodzi z siatki połączeń Flixbus
Fot. Michał SzymajdaAutobus Soutera w ramach siatki połączeń Flixbus we Wrocławiu
Souter Holdings Poland, który zrewolucjonizował rynek połączeń autobusowych w Polsce otwierając markę PolskiBus, kończy swoją przygodę z Polską. Na początku kwietnia wykona swoje ostatnie połączenia w ramach siatki połączeń Flixbus.

Souter przebojem wdarł się na polski rynek latem 2011 roku. Zaczął oferować przejazdy autobusami pomiędzy największymi polskimi miastami, wykorzystując słabość kolei, która uwikłana była w długotrwałe procesy modernizacji linii. Na wielu trasach bezpośrednie przejazdy okazywały się szybsze niż koleją, zaoferowano też pasażerom możliwość niezwykle łatwego zakupu biletów, często w bardzo atrakcyjnych cenach, zaczynających się od złotówki.

W grudniu 2017 siatkę połączeń Polskiego Busa przejął Flixbus, który rozwinął ją do tego stopnia, że w 2019 roku przewiózł rekordowe 4,7 mln pasażerów. Souter pozostał operatorem w ramach siatki połączeń międzynarodowego giganta, od jakiegoś czas jego połączenia przejmowali inni przewoźnicy, dysponujący lepszym i nowszym taborem.

– Kończymy naszą współpracę z Souter Holdings Poland 1 kwietnia br. Umowa została rozwiązana za porozumieniem stron, w dobrych dla obu stron nastrojach i z przeświadczeniem o dobrej dotychczasowej współpracy, która wiele nas nauczyła. Na 14 liniach, gdzie obecnie jeszcze jeździ SHP, pojawią się w kwietniu nowi partnerzy autobusowi. Pasażer tylko na tym zyska, ponieważ otrzyma nowocześniejszy tabor, a więc też wyższy komfort podróży – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.

Nie będzie jednak firmy zastępującej Soutera, pojawi się ich kilka. Najlepszą wiadomością przy tej okazji będzie wycofanie z linii autobusów ADL Plaxton, głośnych, z bardzo ciasnymi toaletami i niewygodnymi fotelami. Docelowo połączenia będą obsługiwane przez nowych operatorów najbardziej pojemnym taborem, czyli trzyosiowymi autobusami piętrowymi.

FlixBus Polska współpracuje obecnie z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ok. 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, co trzeci pochodzi z rocznika 2019.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Czy twórca Polskiego Busa definitywnie zniknie z Polski?

Komunikacja

Czy twórca Polskiego Busa definitywnie zniknie z Polski?

Michał Szymajda 18 lipca 2018

Flixbus rozwija się tam, gdzie oferta PKP Intercity jest słaba

Komunikacja

Flixbus rozwija się tam, gdzie oferta PKP Intercity jest słaba

Michał Szymajda 22 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5