Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Pierwszy trolejbus Solarisa-Škody w Bergen

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-22 17:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy trolejbus Solarisa-Škody w Bergen
fot. Skoda
Solaris, we współpracą ze Škodą Electric z grupy Škoda Transportation, dostarczył do Bergen pierwszy z floty dziesięciu nowych trolejbusów dla norweskiego miasta Bergen. Pierwsi pasażerowie powinni odbyć przejażdżkę nowoczesnymi niskopodłogowymi pojazdami jesienią tego roku.

Solaris realizuje dostawę na dostawy 10 trolejbusów przegubowych Trollino 18. Firma odpowiada za konstrukcję pojazdu, a pilzneńska Skoda za wyposażenie elektryczne i ostateczny montaż. ¬– Dostawy ukończonych trolejbusów rozpoczęliśmy we wrześniu tego roku, zakończymy jesienią – mówi Jan Naglmüller, kierownik projektu Škoda Electric.

¬Pojazdy są wyposażone w asynchroniczny silnik trakcyjny o mocy 250 kW oraz baterie trakcyjne o pojemności 55 kWh.– Istotną zaletą jest napęd akumulatorowy umożliwiający jazdę autonomiczną na odległości do 11 kilometrów. Akumulatory będą ładowane podczas jazdy pod siecią trakcyjną. Dzięki baterii trolejbus może jeździć tam, gdzie nie ma linii trakcyjnej, a miasto nie musi budować nowej infrastruktury –wyjaśnia Pavel Kuch, kierownik sprzedaży Škoda Electric. Przypomina, że pojazdy zostały wyposażone w dodatkowe elementy i rozwiązania, zapewniające komfort termiczny w trudnych nordyckich warunkach klimatycznych – takie jak dodatkowa izolacja ścian bocznych, sufitu i podwozia w okolicy nadkoli oraz podwójne szyby boczne. Pojazdy będą ponadto przystosowane do zastosowania łańcuchów śniegowych.

W trolejbusie znajduje się 47 miejsc siedzących, z czego 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Co ciekawe, pojazd jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach pasażerów. Nad drzwiami, zamontowanymi w układzie 2+2+2+0 znajdą się z kolei bramki liczące pasażerów. Trolejbusy wyposażone są również w monitoring składający się z kamer monitorujących wnętrze pojazdu, kamer w obszarze drzwi, kamer cofania oraz kamer na dachu do monitorowania pantografu. Pojazdy posiadają pełną klimatyzację, system informacyjny z ekranami oraz głosową zapowiedzią przystanków.

To debiut trolejbusów Solarisa w Norwegii. Natomiast dla Škody zamówienie dla Bergen jest powrotem na rynek norweski – w Bergen w latach 1972-86 jeździło już 20 trolejbusów Škoda 9 Tr. Bergen jest jednym z dwóch w całej Skandynawii, posiadających komunikację trolejbusową. Drugim miastem jest szwedzka Landskrona, gdzie również jeżdżą trolejbusy Solarisa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5