Partner serwisu
Komunikacja

Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy
fot. UM Oświęcim
MZK z Oświęcimia właśnie rozpisał przetarg na dostawę dziewięciu autobusów elektrycznych. MZK poszukuje trzech różnych typów pojazdów.

Miejski Zakład Komunikacji z Oświęcimia właśnie rozpisał przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. MZK kupuje łącznie dziewięć autobusów w trzech różnych wersjach. Sześć pojazdów to autobusy klasy midi o długości od 9,2 do 10,5 metra, dwa to pojazdy klasy maxi o długości około 12 metrów, natomiast ostatni autobus to przegubowiec o długości od 17,9 do 18,2 metra. Wraz z pojazdami mają zostać dostarczone dedykowane ładowarki mobilne.

Wszystkie autobusy muszą być pojazdami fabrycznie nowymi. Autobusy klasy midi muszą pomieścić co najmniej 55 pasażerów, z czego co najmniej 25% tej liczby na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 2-2-0 lub też 2-2-2. MZK preferuje autobus w pełni niskopodłogowy, ale dopuszcza też zastosowanie niskiej podłogi tylko pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami.

Napęd tym autobusom ma zapewnić silnik elektryczny o mocy co najmniej 160 kW, natomiast minimalna pojemność baterii trakcyjnych to 280 kWh. Baterie będą ładowane na dwa sposoby, a więc poprzez złącze plug-in oraz poprzez pantograf zamontowany na autobusie. Zasięg na jednym ładowaniu ma wynieść minimum 190 kilometrów w każdych warunkach atmosferycznych.

Autobusy mają być ogrzewane, klimatyzowane i monitorowane. W elektrobusach pojawi się również automat do sprzedaży biletów oraz system zliczania pasażerów wraz z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Dostawa autobusów klasy midi musi też objąć trzy dwustanowiskowe ładowarki mobilne o charakterze plug-in.

W przypadku autobusów o długości około 12-metrów, większość wymagań jest identyczna jak w przypadku krótszych elektrobusów, natomiast te autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 75 pasażerów, z czego minimum 25% na miejscach siedzących a układ drzwi to 2-2-2. W tym przypadku pojazdy muszą być już w pełni niskopodłogowe, natomiast moc silnika czy zasięg na jednym ładowaniu są identyczne jak w przypadku krótszych autobusów. Identycznie ma wyglądać także kwestia ich ładowania, dostępnego zarówno poprzez pantograf jak i poprzez złącze plug-in. Wraz z dostawą 12-metrowców przewidziano również dostawę jednej mobilnej ładowarki dwustanowiskowej.

Pojazd przegubowy ma mieścić co najmniej 120 pasażerów z czego co najmniej 30 na miejscach siedzących. Także w tym przypadku autobus ma być już w pełni niskopodłogowy oraz wyposażony w czworo drzwi w układzie 2-2-2-2. Minimalna moc silnika to 240 kW a minimalna pojemność baterii to 400 kWh. Elektrobus musi mieć zdolność do ładowania za pomocą wtyczki jak i poprzez pantograf, zamontowany na jego dachu. Pozostała część wymagań jest identyczna jak w przypadku krótszych pojazdów.

Z racji różnych rodzajów kupowanych autobusów, przewoźnik dopuszcza składanie ofert częściowych. Autobusy klasy midi mają być dostarczane w następującym harmonogramie - 2 pojazdy w 64 tygodniu po podpisaniu umowy, dwa kolejne w 76 tygodniu a piąty i szósty autobus w 88 tygodniu od momentu zawarcia umowy. W przypadku pojazdów 12-metrowych czas dostawy pierwszego pojazdu określono na 76 tydzień, natomiast drugi musi się pojawić w 88 tygodniu licząc od momentu zawarcia umowy. Przegubowy rodzynek ma natomiast trafić do przewoźnika w ciągu 52 tygodni od podpisania umowy.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w przeciągu trzech ostatnich lat zrealizowali, w przypadku pojazdów klasy midi, dostawę minimum pięciu autobusów elektrycznych o podanej długości. W przypadku pojazdów 12-metrowych wymagane jest doświadczenie dostawy minimum dwóch wozów elektrycznych o długości około 12 metrów, natomiast w przypadku pojazdu przegubowego doświadczenie musi opierać się na dostawie co najmniej jednego autobusu elektrycznego o długości około 18 metrów.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, warunki techniczne i eksploatacyjne - 30% oraz gwarancja i serwis - 10%.

Przewoźnik chce zakupić autobusy dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich dla Małopolski w nowej perspektywie finansowej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Przestrzeń

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 06 listopada 2020

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Przestrzeń

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2020

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Komunikacja

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Witold Urbanowicz 30 grudnia 2019

Oświęcim: Koniec utrudnień. Będzie reforma komunikacji?

Komunikacja

Zobacz również:

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Przestrzeń

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 06 listopada 2020

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Przestrzeń

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2020

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Komunikacja

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Witold Urbanowicz 30 grudnia 2019

Oświęcim: Koniec utrudnień. Będzie reforma komunikacji?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5