Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

MZK Oświęcim akceptuje ofertę na dostawę elektrobusów midi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
MZK Oświęcim akceptuje ofertę na dostawę elektrobusów midi
fot. MZK Oświęcim
MZK Oświęcim wreszcie rozstrzygnął przetarg na dostawę elektrobusów w wersji midi, akceptując jedną jedyną ofertę. Pozostałe części postępowania – na wozy 12- i 18-metrowe – zostały wcześniej unieważnione.

Miejski Zakład Komunikacji z Oświęcimia w lutym rozpisał przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. MZK kupuje łącznie dziewięć autobusów w trzech różnych wersjach. Sześć pojazdów to autobusy klasy midi o długości od 9,2 do 10,5 metra, dwa to pojazdy klasy maxi o długości około 12 metrów, natomiast ostatni autobus to przegubowiec o długości od 17,9 do 18,2 metra. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Jak pisaliśmy, w postepowaniu wystartował jedynie Solaris. Producent wycenił dostawę sześciu pojazdów klasy midi na 15,36 mln złotych netto, dwóch 12-metrowych pojazdów na 5,52 mln złotych netto oraz jednego przegubowca na 3,5 mln złotych netto. Łączna wycena wynosi więc 24,38 mln złotych netto.

Pod koniec kwietnia Oświęcim unieważnił przetarg w części obejmującej dostawy wozów 12-metrowych i przegubowca. Jak poinformował MZK, z dokumentów złożonych przez Solarisa wynika, że liczba miejsc siedzących ulokowanych tyłem do kierunku jazd jest większa niż dopuszczalna w zamówieniu. Jak czytamy w specyfikacji – pojemność pojazdu 12-metrowego określono na min. 75 osób, a przegubowego na min. 120 pasażerów. W obu przypadkach udział miejsc siedzących określono na min. 25% na miejscach siedzących, z czego max 20% mogły stanowić miejsca umieszczone tyłem do kierunku jazdy.

Teraz zamawiający formalnie rozstrzygnął I część postępowania, obejmującą pojazdy midi. MZK zaakceptowało ofertę złożoną przez Solarisa. Dostawa autobusów klasy midi musi też objąć trzy dwustanowiskowe ładowarki mobilne o charakterze plug-in.

Autobusy klasy midi mają być dostarczane w następującym harmonogramie – dwa pojazdy w 64. tygodniu po podpisaniu umowy, dwa kolejne w 76. tygodniu a piąty i szósty autobus w 88. tygodniu od momentu zawarcia umowy.

Niedawno Oświęcim ponowił przetarg, tym razem już na trzy autobusy, dwa krótsze 12-metrowe oraz jeden przegubowiec.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Oświęcim z ofertą Solarisa na pięć elektrobusów

Komunikacja

Oświęcim z ofertą Solarisa na pięć elektrobusów

Przemysław Farsewicz 05 lutego 2025

Oświęcim będzie miał kolejne elektryczne Solarisy

Komunikacja

Oświęcim akceptuje oferty na elektrobusy

Komunikacja

Oświęcim akceptuje oferty na elektrobusy

Witold Urbanowicz 17 lipca 2024

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Oświęcim z ofertą Solarisa na pięć elektrobusów

Komunikacja

Oświęcim z ofertą Solarisa na pięć elektrobusów

Przemysław Farsewicz 05 lutego 2025

Oświęcim będzie miał kolejne elektryczne Solarisy

Komunikacja

Oświęcim akceptuje oferty na elektrobusy

Komunikacja

Oświęcim akceptuje oferty na elektrobusy

Witold Urbanowicz 17 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij