Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Czwarte rozstrzygnięcie: Olsztyn Główny z nowym projektantem. Co dalej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Czwarte rozstrzygnięcie: Olsztyn Główny z nowym projektantem. Co dalej?
fot. MJ
PKP SA wreszcie rozstrzygnęły przeciągający się przetarg na projekt przebudowy stacji i budowy dworca Olsztyn Główny. Nierozstrzygnięta wciąż pozostaje kwestia zakresu ochrony konserwatorskiej istniejącego kompleksu dworcowego.

PKP SA, które wspólnie z PKP PLK organizują przetarg na projekt stacji i dworca Olsztyn Główny, od dłuższego czasu nie były w stanie skutecznie rozstrzygnąć postępowania. Pierwszy przetarg, ogłoszony jeszcze w listopadzie 2017 r., zakończył się fiaskiem w połowie kolejnego roku, po tym jak Centralne Biuro Antykorupcyjne wskazało, że postępowanie mogło być ustawione i zakwestionowało rozstrzygnięcie.

We wrześniu 2018 r. ruszył nowy przetarg, w którym w zasadzie kryteria wyboru ograniczały się do niskiej ceny (80%), przy nieznacznym udziale doświadczenia (20%). PKP SA w tym roku rozstrzygały postępowanie już trzykrotnie, wybierając ofertę złożoną przez firmę Multiconsult. Za każdym razem skutecznie jednak do Krajowej Izby Odwoławczej odwoływał się jej konkurent – firma TPF – podnosząc kwestie spełnienia warunków udziału w zakresie doświadczenia.

Gdy miało dojeść do kolejnej rozprawy w KIO, niespodziewanie PKP SA uznały rację TPF, a Multiconsult nie wniósł sprzeciwu, rezygnując z walki o zamówienie. Formalnie więc wybór najkorzystniejszej oferty został unieważniony 17 czerwca. PKP SA potrzebowały miesiąca, by wskazać nowego zwycięzcę postępowania – firmę TPF. Podpisanie umowy będzie możliwe po uprawomocnieniu się decyzji.

Na razie nie wiadomo, jaki kształt otrzyma nowy dworzec. Obecnie procedowana koncepcja kolei zakłada zburzenie istniejącego dworca kolejowego i zastąpienie go znacznie mniejszą bryłą, a także budowę kładki na Zatorze. Kompleksowo zmodernizowany miałby zostać układ torów i peronów. Jednocześnie deweloper, który przejął spółkę PKS, zamierza w miejscu dworca autobusowego postawić kompleks handlowy – z niewielką, podziemną przestrzenią dla autobusów (bez placu postojowego).

Organizacje społeczne walczą o uznanie zespołu modernistycznych budynków za zabytek. Wojewódzki konserwator zabytków już trzykrotnie odmawiał objęcia ochroną całego kompleksu dworcowego, a jedynie wpisując na listę zabytków poszczególne elementy (wiaty na peronach 2, 3 i 4, mozaiki i neony). Jak dotąd działanie urzędników było jednak równie skuteczne, co PKP SA – już dwukrotnie decyzję konserwatora ze względów formalnych unieważniało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Organizacje społeczne odwołały się niedawno po raz trzeci, złożyły też nowe wnioski o objęcie ochroną elementów dworca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5