Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowa trasa tramwajowa na Zagórze w Sosnowcu z umową

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-04-28 13:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowa trasa tramwajowa na Zagórze w Sosnowcu z umową
mat. prasowe
38 lat po zakończeniu ostatniej inwestycji rozbudowującej sieć tramwajową w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej rozpocznie się budowa nowego odcinka linii tramwajowej. We wtorek 28 kwietnia w sosnowieckim magistracie podpisano umowę na budowę nowej linii tramwajowej w Sosnowcu Zagórzu. Za niespełna 3 lata po nowym torze będą kursować tramwaje.

Procedura przetargowa dla wyłonienia wykonawcy inwestycji w sosnowieckim Zagórzu nie przebiegła gładko. Pierwszy przetarg został unieważniony, gdyż wpłynęła tylko jedna oferta, o ponad 20 mln zł przewyższająca założony budżet. W powtórzonym przetargu pojawiły się odwołania i sprawę rozstrzygała Krajowa Izba Odwoławcza. Ostatecznie wykonawcą zadania wybrane zostało konsorcjum firm Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich, KZN Rail z Krakowa i Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej. Wartość zadania zgodnie z zapisami umowy wynosi niespełna 88,6 mln zł netto, a na wykonanie prac konsorcjanci mają 33 miesiące, licząc od dnia podpisania umowy. Po tym, jak umowę podpisali przedstawiciele konsorcjum Eurovia, we wtorek 28 kwietnia 2020 r. w siedzibie Urzędu Miasta Sosnowiec, w obecności prezydenta Arkadiusza Chęcińskiego, podpisał ją również Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.

Trasa na Zagórze, oddana do użytku 28 października 1982 r., była ostatnią budową nowej linii tramwajowej w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej. Zakończona jest dość niefortunnie pętlą przed ul. Braci Mieroszewskich, przez co tramwaj nie obsługuje dużej części osiedla. – Ówczesne plany zakładały kontynuację inwestycji, jednak – z różnych względów, głównie finansowych – nigdy nie zostały zrealizowane. Gdy na początku XXI wieku pojawiła się szansa sięgnięcia po unijne środki na modernizację istniejących torowisk i rozbudowę infrastruktury, od razu zrodził się plan, by w końcu doprowadzić tamtą inwestycję do końca – powiedział Bolesław Knapik, prezes spółki Tramwaje Śląskie.

W pierwszej perspektywie unijnej priorytetem tramwajowej spółki i władz miasta były zadania modernizacyjne istniejących torowisk, w tym torowiska wzdłuż ul. 3 Maja do pętli Zagórze, dlatego budowę nowego odcinka w Zagórzu przewidziano na drugą perspektywę.
– Czekaliśmy na tę inwestycję od lat. Zabiegaliśmy o realizację tego zadania i cieszymy się, że nasza praca przyniosła efekt i – zgodnie z naszymi zapowiedziami – dziś możemy być świadkami podpisania umowy z firmą wykonawczą. To naprawdę ważne wydarzenie bo wpisuje się w strategię przyszłych zmian w komunikacji publicznej na terenie Sosnowca. Pozostaje życzyć powodzenia i czekać na efekty ich pracy – powiedział Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

– Przed wykonawcami zadanie niełatwe – inwestycja jest skomplikowana i wymaga koordynacji prac z zakresu wielu dziedzin – mówi Krzysztof Szczepanik dyrektor oddziału Silesia Eurovia Polska. – Skład naszego konsorcjum został tak precyzyjnie dobrany, właśnie po to, by poradzić sobie z wszystkimi aspektami tej złożonej inwestycji. Eurovia jako lider odpowiadać będzie w szczególności za infrastrukturę układu drogowego, KZN Rail zajmie się przede wszystkim układem torowym, natomiast Nowak Mosty odpowiadać będzie za obiekty inżynieryjne na trasie – dodaje.

W pierwszej kolejności wykonawca musi dokonać optymalizacji istniejącego projektu budowlanego zgodnie z zasadami określonymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz wykonać inne projekty przewidziane w umowie, a także uzyskać wszelkie niezbędne decyzje administracyjne. – Dlatego nie należy się spodziewać, że za kilka tygodni rozpoczną się roboty budowlane. Ten pierwszy etap, projektowy, może potrwać nawet 12 miesięcy, choć pewne etapy projektowania zapewne zakończą się wcześniej i część prac już wówczas ruszy. Wszystkie założenia przedstawione zostaną przez wykonawcę w harmonogramie realizacji inwestycji, który musi opracować i przedstawić nam w pierwszej kolejności – wyjaśnił prezes Bolesław Knapik.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5