Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nicea otworzyła drugą linię dla tramwajów Citadis X05

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-07-03 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nicea otworzyła drugą linię dla tramwajów Citadis X05
fot. tramway.nice.fr
We francuskiej Nicei w sobotę otwarto drugą linię tramwajową, która docelowo będzie łączyła lotnisko i dzielnicę biznesową położoną w jego pobliżu ze wschodnimi częściami miasta. Przez wakacje można się nią przejechać za darmo.

Linia T2, nazywana też linią „Zachód–Wschód” to na razie 7 kilometrów łączących biznesowe CADAM z przystankiem Magnan. Jesienią ma być gotowe przedłużenie o trzy przystanki na wschód, do przystanku Jean Medecin, gdzie będzie się można przesiąść na linię T1, a z drugiej strony odgałęzienie na lotnisko. Cała linia (przedłużona jeszcze bardziej na wschód) będzie oddana pasażerom w połowie przyszłego roku.

Niezwykłe w nowej linii jest to, że jest obsługiwana przez 44–metrowe tramwaje Alstom Citadis X05, które korzystają ze specjalnego systemu ładowania SRS i nie wymagają napowietrznej sieci trakcyjnej. Pobierają prąd z ładowarek umieszczonych an ziemi, podczas postoju na przystanku i trwa to niecałe 20 sekund. Alstom chwali się, że nowe tramwaje to nie tylko wygoda dla miasta ale też dla pasażerów, bo maja o 40 proc. większe okna, o 10 proc. bardziej przestronną przestrzeń pasażerską i szersze drzwi.

Tabor trafił do Nicei na podstawie kontraktu podpisanego z Alstomem jesienią 2015 r. Za 19 tramwajów miasto zapłaciło 91 mln euro. Do tego dochodzi infrastruktura do ładowania, która kupiono w osobnym zamówieniu i kosztowała 11 mln euro.

Kosztowna była jednak głównie infrastruktura. Cała linia to inwestycja którą jest warta 770 mln euro, przy czym rządowe dofinansowanie to niewiele ponad 52 mln euro. W sumie ma mieć 11,3 km i 20 przystanków, przy czym ponad 3–kilometrowy fragment, z czterema przystankami, przechodzi pod ziemią, pod centrum miasta.

W lipcu tramwaje będą kursowały z częstotliwością cztery na godzinę. W sierpniu na tory wyjedzie już pięć pojazdów na godzinę. Od jesieni częstotliwość zostanie zwiększona do ośmiu pojazdów na godzinę.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Prawo & Finanse

Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Łukasz Malinowski 17 maja 2018

W Montrealu powstanie sieć bezobsługowego metra

Przestrzeń

W Montrealu powstanie sieć bezobsługowego metra

Redakcja 20 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS