Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Na ulice Warszawy wracają fotoradary

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Na ulice Warszawy wracają fotoradary
fot. ZDM WarszawaFotoradar
27 fotoradarów ma znów mierzyć prędkość na warszawskich ulicach. Kiedy? „W najbliższym czasie” mówią w ratuszu. Straż Miejska podpisała trzyletnią umowę z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego, który będzie się tym zajmował.

– System kontroli kierowców w formie fotoradarów sprawdził się na stołecznych drogach – podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. – Był skutecznym środkiem zwiększającym bezpieczeństwo w miejscach, gdzie dochodziło do wypadków – wyjaśnia to, co warszawscy urzędnicy powtarzają od miesięcy. Fotoradary zapewniały bezpieczeństwo na ulicach. Bez nich kierowcy jeżdżą szybciej i zdecydowanie częściej przekraczają przepisy.

Problem z fotoradarami powstał, gdy w styczniu tego roku weszły w życie przepisy uniemożliwiające straży miejskiej korzystanie z tego rodzaju urządzeń. System budowany przez straż miejską od kilku lat został zakryty pokrowcami. Stołeczni urzędnicy próbowali odstąpić fotoradary inspektorom transportu drogowego, ale ci, nie byli nimi zainteresowani. Rozważano nawet postępowanie na demontaż i likwidację systemu.

Ostatecznie jednak Straż Miejska i GITD doszły do porozumienia. Teraz to inspektorzy będą ścigać piratów drogowych. Urządzenia zaczną robić zdjęcia najpewniej po nowym roku, bo ich uruchomienie musi potrwać. Rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk, pytany o to przez TVN Warszawa odpowiada: „w najbliższym czasie”.

Według danych warszawskiego ratusza w latach 2012–15 rocznie na stołecznych ulicach ginęło ok. 60 osób, podczas gdy w poprzednich latach – ok. 100. Urzędnicy wskazują m.in., że na skrzyżowaniach znajdujących się na „czarnej liście”, na których zamontowano fotoradary nie było w tym czasie żadnego wypadku śmiertelnego, a liczba wykroczeń polegających na wjeździe na skrzyżowanie przy czerwonym świetle, znacząco spadła. Podkreślają, że ten efekt był możliwy dzięki połączeniu działania stacjonarnych fotoradarów i mobilnych kontroli prędkości.

W tym roku ZDM Warszawa zbadał zachowanie kierowców w trzech miejscach, w których zlikwidowano fotoradary. Na ul. Puławskiej tylko co drugi kierowca przestrzegał ograniczenia prędkości, na ul. Sobieskiego było lepiej, bo odsetek prawidłowo jadących kierowców sięgał 72 proc. Najgorzej było na ul. Modlińskiej, gdzie zgodnie z przepisami w kierunku centrum jechało jedynie od 15 do 30 proc. kierowców.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Rozpoczęto testy fotoradarów na moście Poniatowskiego

Mobilność

Warszawa. Rozpoczęto testy fotoradarów na moście Poniatowskiego

Magdalena Romanowska 22 września 2020

Będą fotoradary na moście Poniatowskiego

Prawo & Finanse

Będą fotoradary na moście Poniatowskiego

Magdalena Romanowska 13 sierpnia 2020

Więcej fotoradarów na polskich drogach. MI kupuje 26 nowych

Przestrzeń

Więcej fotoradarów na polskich drogach. MI kupuje 26 nowych

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2020

Nowy Jork wyłączył fotoradary, choć (prawie) wszyscy ich chcą

Prawo & Finanse

Felieton: Piraci drogowi szykanowani? Tak trzeba

Prawo & Finanse

Felieton: Piraci drogowi szykanowani? Tak trzeba

Dominik Wójcik 04 czerwca 2014

Fotoradar jest tani, więc jest wyśmiewany

Prawo & Finanse

Fotoradar jest tani, więc jest wyśmiewany

Dominik Wójcik 25 maja 2014

Zobacz również:

Warszawa. Rozpoczęto testy fotoradarów na moście Poniatowskiego

Mobilność

Warszawa. Rozpoczęto testy fotoradarów na moście Poniatowskiego

Magdalena Romanowska 22 września 2020

Będą fotoradary na moście Poniatowskiego

Prawo & Finanse

Będą fotoradary na moście Poniatowskiego

Magdalena Romanowska 13 sierpnia 2020

Więcej fotoradarów na polskich drogach. MI kupuje 26 nowych

Przestrzeń

Więcej fotoradarów na polskich drogach. MI kupuje 26 nowych

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2020

Nowy Jork wyłączył fotoradary, choć (prawie) wszyscy ich chcą

Prawo & Finanse

Felieton: Piraci drogowi szykanowani? Tak trzeba

Prawo & Finanse

Felieton: Piraci drogowi szykanowani? Tak trzeba

Dominik Wójcik 04 czerwca 2014

Fotoradar jest tani, więc jest wyśmiewany

Prawo & Finanse

Fotoradar jest tani, więc jest wyśmiewany

Dominik Wójcik 25 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5