Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2020-10-07 12:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
fot. Radosław Żydowicz / UMŁ
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
MPK Łódź zakończyło modernizację zajezdni przy ul. Limanowskiego
Modernizacja Zajezdni Limanowskiego dobiegła końca - informuje łódzki magistrat. Udało się ukończyć ją zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem. 

Za inwestycję, która rozpoczęła się w maju 2018 r. odpowiedzialna była firma Alstal. Jej koszt to 63,5 mln zł netto. Z nowej zajezdni już korzysta 650 pracowników, w tym 520 kierowców autobusów. Wkrótce przeprowadzi się do niej 65 pracowników Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych, który dotychczasową siedzibę miał przy ul. Tramwajowej. - Niezmiernie cieszę się, że krok po kroku w Łodzi komunikacja miejska, zyskuje nowe oblicze. To ważne, że nie tylko polepszamy tabor, czy remontujemy przystanki, ale także poprawia się zaplecze dla pracowników. Mam nadzieję, że będzie wam się tutaj dobrze pracowało – powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi cytowana w komunikacie.

Jak czytamy, pierwszym etapem modernizacji zajezdni pochodzącej z 1971 r. było wyburzenie budynku biurowego z charakterystycznym „bocianim gniazdem”, znanym z serialu „Daleko od szosy”. Rozbiórka budynku rozpoczęła się w czerwcu 2018 r. Natomiast już dwa miesiące później firma ALSTAL zaczęła budowę fundamentów pod nową halę serwisową. Zgodę na jej użytkowanie wydano w październiku 2019 r. W nowej hali powstało 25 stanowisk do obsługi autobusów. Docelowo ma być w niej serwisowanych 200 pojazdów. W budynku znajduje się również nowoczesna myjnia, warsztaty, magazyny i stacja kontroli pojazdów. Z halą sąsiaduje dwupiętrowa część administracyjno-socjalna zajezdni (pow. użytkowa ok. 7 557 m kw.), w której oprócz biur znajduje się m.in. dyspozytornia, pomieszczenia socjalne dla kierowców oraz 130 mechaników. Przeprowadzka pracowników do nowego budynku, którego koszt to ok. 30 mln zł netto, zakończyła się w styczniu 2020 r.

Wkrótce do kolejnego, nowego budynku w Zajezdni Limanowskiego przeprowadzą się pracownicy Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych. Koszt budowy ich nowej siedziby to ok. 4,1 mln zł netto. Znajdują się w nim pomieszczenia biurowe, socjalne, techniczne oraz myjnia. Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych dysponuje 21 pojazdami, które stacjonować będą pod nową wiatą. Docelowo pomieści ona 28 aut. Budynek ZPON sąsiaduje z nowoczesną stacją paliw (koszt budowy ok. 2,1 mln zł netto) oraz nową portiernią (koszt budowy ok. 1,2 ml zł netto). Żeby wzmocnić grunty pod budowę budynku ZPON z wiatą oraz nowej hali wykonano prawie 1000 kolumn zagłębionych w gruncie od ok. 4 do 10 m. Wiąże się to z tym, że teren zajezdni znajduje się w dolinie rzecznej, a dawniej w jej miejscu płynęła rzeka Bałutka.

Zajezdnia MPK przy ul. Limanowskiego w liczbach:
  • 522 kierowców autobusów,
  • 13 dyspozytorów,
  • 90 pracowników serwisu,
  • 168 brygad w ruchu w szczycie komunikacyjnym,
  • 143 brygady poza szczytem komunikacyjnym,
  • 110 autobusów przegubowych,
  • 81 autobusów 12-metrowych,
  • 21 autobusów 21-metrowych,
  • 2 mln kostek betonowych – wykorzystano do utwardzenia dróg i placów,
  • 320 tys. kg stali – wykorzystano do konstrukcji nowo wybudowanych obiektów,
  • 4 km rur - wykorzystano do nowych odcinków sieci wodno–kanalizacyjnej,
  • 8 km przewodów - wykorzystano do zewnętrznej i podziemnej sieci instalacji elektrycznej,
  • 600 osób - zaangażowanych było w budowę zajezdni, to około 100 podwykonawców, dostawców i kooperantów zatrudnionych przez generalnego wykonawcę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5