Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-05-11 12:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Peron z konstrukcją sufitu podwieszanego, widok w kier. zachodnim fot. MJ
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)
Na stacji Młynów zaczynają pojawiać się już pierwsze elementy wystroju. Na posadzkach kładzione jest lastryko. Sztuczny kamień o jasnym, białym odcieniu, zastąpił znany z wcześniejszych odcinków szary granit.

Na peronie położono już 1000 m2 z 1300 m2 posadzek z płytek o grubości 4 cm. Docelowy materiał ułożony jest też w sporej części wschodniej antresoli, a także w części klatek wyjściowych. Po raz pierwszy w warszawskim metrze zastosowano lastryko zamiast wcześniej powszechnie spotykanego granitu. Wyprodukowany w Polsce sztuczny kamień ze szlachetnych kruszyw marmurowych ma biały, jasny odcień. – W przyszłości dobrze będzie komponował się z granatowymi ścianami zatorowymi – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Pojawiły się oznakowania dotykowe dla osób z dysfunkcjami wzroku – tym razem na szczęście kamienne. – Zastosowane są dwa rodzaje powierzchni antypoślizgowej. Miejsca szczególnie narażone na zabrudzenie mają specjalną mieszankę. Barwienia są od razu w masie, co powoduje, że wszystkie oznaczenia – czyli ścieżki prowadzące – nie wymagają odmalowywania – mówi Sawicki.

Sufity obłożone są już tłumiącą dźwięki wełną mineralną. Widać już też konstrukcję pod podwieszane stropy. W hali peronowej zamontowany został też już jeden pokazowy panel stropu z wyciętymi różnych rozmiarów okręgami, mającymi skrywać punkty oświetleniowe. – Wisi już pierwsza lampa z pięciuset zaplanowanych. Na antresoli przewidziano 200 lamp – wskazuje Bartosz Sawicki. Zamontowano też oświetlenie posadzkowe przed pasem wypustek w rejonie pasa bezpieczeństwa i krawędzi peronu.

Na stacji pojawiają się też urządzenia. W głowicy wschodniej trwa montaż dwóch ciągów schodów ruchomych, obok schodów zwykłych, które połączą peron z halą odpraw. Niebawem, po przeciwnej stronie, rozpocznie się montaż wind. Urządzenia dostarcza firma Otis.

Nie zaczęto jeszcze odbudowy ulicy Górczewskiej. Miasto długo zwlekało z decyzją do co kształtu ulicy. Ostatecznie dopiero w połowie kwietnia władze miasta ogłosiły, że będzie realizowany projekt kompromisowy: po dwa pasy ruchu na odcinku od al. Prymasa Tysiąclecia do Leszna, z dodatkowymi miejscami do parkowania. Teraz przekładane jest to na dokumentację projektową. – Projekt ulicy Górczewskiej jest w fazie opiniowania w jednostkach miejskich – mówi Bartosz Sawicki. Po zatwierdzeniu dokumentacji przez miasto wykonawca będzie musiał uzyskać u wojewody nowe, zamienne pozwolenie na budowę.

Zgodnie z kontraktem zawartym we wrześniu 2016 r. budowa odcinka zachodniego II linii metra od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza, ze stacjami pośrednimi C8 Płocka i C7 Młynów, powinna zakończyć się w listopadzie 2019 r. W tej chwili bez odpowiedzi pozostaje pytanie, czy uda się na czas uzyskać wszelkie decyzje formalnie dla zmienionego projektu Górczewskiej oraz dostatecznie szybko przeprowadzić odbudowę ulicy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dni otwarte na budowie metra na Woli i Targówku

Przestrzeń

Dni otwarte na budowie metra na Woli i Targówku

Witold Urbanowicz 07 maja 2019

Budowa metra wkracza na Bemowo. Zmiany w ruchu niebawem

Komunikacja

Budowa metra wkracza na Bemowo. Zmiany w ruchu niebawem

Witold Urbanowicz 07 maja 2019

Metro na Bemowo: Kiedy zmiany w organizacji ruchu?

Komunikacja

Metro na Bemowo: Kiedy zmiany w organizacji ruchu?

Witold Urbanowicz 24 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5