Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Młynów z lastrykiem. Po raz pierwszy w metrze (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na stacji Młynów zaczynają pojawiać się już pierwsze elementy wystroju. Na posadzkach kładzione jest lastryko. Sztuczny kamień o jasnym, białym odcieniu, zastąpił znany z wcześniejszych odcinków szary granit.

Na peronie położono już 1000 m2 z 1300 m2 posadzek z płytek o grubości 4 cm. Docelowy materiał ułożony jest też w sporej części wschodniej antresoli, a także w części klatek wyjściowych. Po raz pierwszy w warszawskim metrze zastosowano lastryko zamiast wcześniej powszechnie spotykanego granitu. Wyprodukowany w Polsce sztuczny kamień ze szlachetnych kruszyw marmurowych ma biały, jasny odcień. – W przyszłości dobrze będzie komponował się z granatowymi ścianami zatorowymi – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Pojawiły się oznakowania dotykowe dla osób z dysfunkcjami wzroku – tym razem na szczęście kamienne. – Zastosowane są dwa rodzaje powierzchni antypoślizgowej. Miejsca szczególnie narażone na zabrudzenie mają specjalną mieszankę. Barwienia są od razu w masie, co powoduje, że wszystkie oznaczenia – czyli ścieżki prowadzące – nie wymagają odmalowywania – mówi Sawicki.

Sufity obłożone są już tłumiącą dźwięki wełną mineralną. Widać już też konstrukcję pod podwieszane stropy. W hali peronowej zamontowany został też już jeden pokazowy panel stropu z wyciętymi różnych rozmiarów okręgami, mającymi skrywać punkty oświetleniowe. – Wisi już pierwsza lampa z pięciuset zaplanowanych. Na antresoli przewidziano 200 lamp – wskazuje Bartosz Sawicki. Zamontowano też oświetlenie posadzkowe przed pasem wypustek w rejonie pasa bezpieczeństwa i krawędzi peronu.

Na stacji pojawiają się też urządzenia. W głowicy wschodniej trwa montaż dwóch ciągów schodów ruchomych, obok schodów zwykłych, które połączą peron z halą odpraw. Niebawem, po przeciwnej stronie, rozpocznie się montaż wind. Urządzenia dostarcza firma Otis.

Nie zaczęto jeszcze odbudowy ulicy Górczewskiej. Miasto długo zwlekało z decyzją do co kształtu ulicy. Ostatecznie dopiero w połowie marca władze miasta ogłosiły, że będzie realizowany projekt kompromisowy: po dwa pasy ruchu na odcinku od al. Prymasa Tysiąclecia do Leszna, z dodatkowymi miejscami do parkowania. Teraz przekładane jest to na dokumentację projektową. – Projekt ulicy Górczewskiej jest w fazie opiniowania w jednostkach miejskich – mówi Bartosz Sawicki. Po zatwierdzeniu dokumentacji przez miasto wykonawca będzie musiał uzyskać u wojewody nowe, zamienne pozwolenie na budowę.

Zgodnie z kontraktem zawartym we wrześniu 2016 r. budowa odcinka zachodniego II linii metra od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza, ze stacjami pośrednimi C8 Płocka i C7 Młynów, powinna zakończyć się w listopadzie 2019 r. W tej chwili bez odpowiedzi pozostaje pytanie, czy uda się na czas uzyskać wszelkie decyzje formalnie dla zmienionego projektu Górczewskiej oraz dostatecznie szybko przeprowadzić odbudowę ulicy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5